Νέος «πονοκέφαλος» στις εφοδιαστικές αλυσίδες

Νέος «πονοκέφαλος» στις εφοδιαστικές αλυσίδες

104
Νέος «πονοκέφαλος» στις εφοδιαστικές αλυσίδες

Η Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή (Federal Maritime Commission ‒ FMC) στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με αμερικανικά ΜΜΕ, έχει ειδοποιηθεί αναφορικά με καταγγελίες που κάνουν λόγο για θαλάσσιους μεταφορείς στην αγορά των τακτικών γραμμών που αρνούνται να εισαγάγουν φορτία επικίνδυνων υλικών. Η άρνησή τους αυτή επιτείνει τις διαταραχές και λειτουργεί εις βάρος των αλυσίδων εφοδιασμού χημικών για τους Αμερικανούς κατασκευαστές που βασίζονται σε αυτά.

Κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνάντησης με διανομείς χημικών, ο Επίτροπος της FMC, κ. Carl W. Bentzel, άκουσε τις ανησυχίες τους για «συστημικές μειώσεις» στη μεταφορά επικίνδυνων υλικών μέσω θαλάσσης. Οι διανομείς προμηθεύονται χημικά προϊόντα από κατασκευαστές στο εξωτερικό και τα πωλούν στις Ηνωμένες Πολιτείες, σε βιομηχανίες που χρησιμοποιούν τις χημικές ουσίες για να παραγάγουν ένα ευρύ φάσμα προϊόντων ζωτικής σημασίας για την οικονομία και τη δημόσια υγεία. Πολλά από αυτά τα προϊόντα δεν παράγονται πλέον εγχώρια, καθιστώντας τις εισαγωγές απαραίτητες για την κατασκευή προγραμμάτων και την παραγωγή προϊόντων που χρησιμοποιούνται από τους Αμερικανούς καταναλωτές καθημερινά.

«Με προβληματίζουν οι αναφορές ότι οι θαλάσσιοι μεταφορείς αρνούνται να εξυπηρετήσουν τους φορτωτές που εισάγουν επικίνδυνα υλικά», δήλωσε ο Επίτροπος Bentzel. «Η αδυναμία εισαγωγής αυτών των προϊόντων θα μπορούσε, εν συνεχεία, να βλάψει τους Αμερικανούς κατασκευαστές και ενδεχομένως να θέσει σε κίνδυνο τα αμερικανικά προγράμματα που σχετίζονται με τον καθαρισμό του νερού και άλλες στρατηγικές υπηρεσίες και προϊόντα των ΗΠΑ που προϋποθέτουν τη μεταφορά διεθνών φορτίων επικίνδυνων υλικών».

Μάλιστα ο κ. Bentzel προτρέπει τώρα την FMC να διευρύνει την έρευνα που διεξάγει αναφορικά με πιθανές αντι-ανταγωνιστικές συμπεριφορές από μέρους των θαλάσσιων μεταφορέων στην αγορά των τακτικών γραμμών, ώστε να συμπεριλάβει και τις αναφορές για μεροληπτική διαχείριση έναντι των φορτίων με επικίνδυνα υλικά.

«Λαμβάνοντας υπόψη τις πιθανές συνέπειες των συστημικών απορρίψεων από τις εταιρείες τακτικών γραμμών, προτρέπω να διευρύνουμε το πεδίο εφαρμογής του ελέγχου των θαλάσσιων μεταφορέων, προκειμένου να διερευνήσουμε το κατά πόσο υπήρξαν συστημικές αποφάσεις από τους θαλάσσιους μεταφορείς που να υποδεικνύουν μεροληπτική μεταχείριση για τις μεταφορές επικίνδυνων υλικών», πρόσθεσε ο Επίτροπος Bentzel.

Μια τέτοια έρευνα, σύμφωνα με τον κ. Bentzel, θα έδινε τη δυνατότητα στην FMC να έχει μια πιο εστιασμένη εποπτεία της αγοράς τακτικών γραμμών και θα της επέτρεπε να είναι πιο διεξοδική στην εξέταση των πρακτικών των θαλάσσιων μεταφορέων, ειδικά στην ασταθή χρονική περίοδο που βρισκόμαστε.

Φωτό: Kelly Lacy/ Pexels

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.