Liner ναυτιλία: Παράθυρο ευκαιρίας για μικρότερες εταιρείες

Liner ναυτιλία: Παράθυρο ευκαιρίας για μικρότερες εταιρείες

161
Liner ναυτιλία: Παράθυρο ευκαιρίας για μικρότερες εταιρείες

Η ακόρεστη ζήτηση για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία στις ΗΠΑ έχει δημιουργήσει ένα παράθυρο ευκαιρίας, σύμφωνα με το The LoadStar, για μικρότερες εταιρείες τακτικών γραμμών, όπως η Wan Hai, η SM Line και η ZIM. Ειδικότερα, οι εν λόγω εταιρείες, εκμεταλλευόμενες τις υφιστάμενες συνθήκες της αγοράς, έχουν αδράξει την ευκαιρία, αυξάνοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη και επέκταση της προσφερόμενης χωρητικότητάς τους στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού.

Ακριβώς επειδή οι τρεις αυτές εταιρείες έχουν μια σχετικά χαμηλότερη αναλογία μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων βάσει συμβολαίων σε σχέση με τους υπόλοιπους θαλάσσιους μεταφορείς στην αγορά των τακτικών γραμμών, είναι σε θέση να φορτώνουν τα πλοία τους με περισσότερα εμπορευματοκιβώτια, τα οποία έχουν κλειστεί στην πιο προσοδοφόρο spot αγορά, και ως εκ τούτου έχουν καταφέρει να αυξήσουν σημαντικά την κερδοφορία κάθε δρομολογίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, από την 1η Ιανουαρίου έως την 1η Αυγούστου, η ταϊβανέζικη Wan Hai, η νοτιοκορεατική SM Line και η ισραηλινή ΖΙΜ έχουν καταγράψει αύξηση στη διαθέσιμη χωρητικότητα μεταξύ Ασίας και Βόρειας Αμερικής της τάξεως του 143%, 34% και 28% αντίστοιχα, σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner.

H Wan Hai έχει διπλασιάσει τα δρομολόγιά της μεταξύ Ασίας και Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, από δύο σε τέσσερα, ενώ προσφάτως εισήγαγε και το πρώτο της δρομολόγιο μεταξύ Ασίας και Ανατολικής Ακτής. Σύμφωνα με την Alphaliner, η προσθήκη των εν λόγω δρομολογίων (από τα 73.500 TEUs χωρητικότητας που έχουν προστεθεί φέτος στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού, η Wan Hai έχει διαθέσει τα 12.500 εξ αυτών) έχει οδηγήσει σε αύξηση της χωρητικότητας της εταιρείας στον εν λόγω εμπορικό δρόμο κατά 143% αλλά και σε αύξηση του μεριδίου αγοράς της ταϊβανέζικης εταιρείας από το 1,6% στο 3,5%. Αντίστοιχα και η ΖΙΜ έχει επεκτείνει δυναμικά τη χωρητικότητά της στον εν λόγω εμπορικό δρόμο, παρέχοντας κοντά στα 6.000 TEUs επιπρόσθετης χωρητικότητας ανά εβδομάδα, αυξάνοντας και αυτή το μερίδιο αγοράς της από 3,7% σε 4,2%.

Η ακόρεστη ζήτηση, οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και η συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται, σύμφωνα με την Alphaliner, να οδηγήσουν και άλλους μικρότερους περιφερειακούς παίκτες, οι οποίοι έως τώρα δραστηριοποιούνταν στον ενδο-ασιατικό εμπορικό δρόμο (όπως οι China United Lines και BAL Container Line), να επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους τόσο μεταξύ Ασίας και ΗΠΑ όσο και μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με το Τhe LoadStar, οι τρεις συμμαχίες στην αγορά τακτικών γραμμών ‒2Μ, Οcean Alliance και Τhe Alliance‒ αναμένεται ότι θα συνεχίσουν να κυριαρχούν στους κύριους εμπορικούς δρόμους Ανατολής-Δύσης (τα μέλη των τριών συμμαχιών ελέγχουν το 99,5% της χωρητικότητας μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και το 88,6% μεταξύ Ασίας και Βόρειας Αμερικής), καθότι είναι ικανές να ανακόψουν οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη απειλή από σημαντικά μικρότερους ανταγωνιστές.

Φωτό: Justin Lane/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.