
Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζονται σε παγκόσμιο επίπεδο με αμείωτο ρυθμό. Σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, η τελευταία παραγγελία έρχεται από τη θυγατρική εταιρεία τακτικών γραμμών του ομίλου της Cosco, Orient Overseas International Lines (OOIL), η οποία ανακοίνωσε επενδύσεις ύψους $1,6 δισ., προκειμένου να συνεχιστεί με γοργούς ρυθμούς η περαιτέρω επέκταση του στόλου της.
Ειδικότερα, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, η OOIL κατέθεσε παραγγελία για δέκα νέα containerships, χωρητικότητας 16.000 TEUs το καθένα. Τα εν λόγω πλοία θα κατασκευαστούν σε δύο κινεζικά ναυπηγεία, το Dalian Cosco KHI Ship Engineering (DACKS) και το Nantong Cosco KHI Ship Engineering (NACKS). Αμφότερα τα ναυπηγεία αποτελούν κοινοπραξίες της Cosco με την ιαπωνική Kawasaki Heavy Industries.
Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης των εκπομπών, οι οποίες θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους για την Orient Overseas Container Lines (ΟΟCL), που θα διαχειρίζεται τα πλοία. Η παράδοσή τους αναμένεται ότι θα ξεκινήσει το δ΄ τρίμηνο του 2024 και θα ολοκληρωθεί το δ΄ τρίμηνο του 2025.
Η τελευταία παραγγελία αποτελεί συνέχεια των δύο παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν από την εταιρεία τακτικών γραμμών εντός του 2020 για συνολικά δώδεκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθένα εκ των οποίων θα έχει χωρητικότητα 23.000 TEUs. Αξίζει να σημειωθεί ότι, επί του παρόντος, η εταιρεία τακτικών γραμμών με έδρα το Χονγκ Κονγκ διαχειρίζεται 61 containerships, με τη συνολική χωρητικότητα του στόλου της να ανέρχεται σε 542.400 TEUs. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι νέες παραγγελίες αντιπροσωπεύουν μια αύξηση 80% σε σχέση με την τρέχουσα συνολική χωρητικότητα της εταιρείας.
Η εταιρεία αναμένεται ότι θα καλύψει το 40% από τα $1,6 δισ. που θα κοστίσουν τα νέα πλοία, μέσω ιδίων κεφαλαίων, ενώ για το υπόλοιπο ποσό θα λάβει τραπεζική χρηματοδότηση. Η OOIL, όπως και οι υπόλοιπες μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών, κατέγραψε σημαντική αύξηση της κερδοφορίας κατά το α΄ μισό του 2021, με τα έσοδά της να διπλασιάζονται ($7 δισ. και αύξηση 20% των μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων), γεγονός που της επιτρέπει να επενδύσει στην αναβάθμιση και στην επέκταση του στόλου της.
Φωτό: Focke Strangmann/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Διά χειρός Fincantieri το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο της Oceania Cruises, το οποίο παρέλαβε στις 10 Ιουλίου από το ναυπηγείο Sestri Ponente της Γένοβας. Το «Oceania…
Κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, οι διά θαλάσσης μεταφορές άνθρακα σημείωσαν πτώση κατά 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, εν μέσω της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ