Νέα mega παραγγελία για 10 containerships από την OOIL

Νέα mega παραγγελία για 10 containerships από την OOIL

134
Νέα mega παραγγελία για 10 containerships από την OOIL

Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζονται σε παγκόσμιο επίπεδο με αμείωτο ρυθμό. Σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, η τελευταία παραγγελία έρχεται από τη θυγατρική εταιρεία τακτικών γραμμών του ομίλου της Cosco, Orient Overseas International Lines (OOIL), η οποία ανακοίνωσε επενδύσεις ύψους $1,6 δισ., προκειμένου να συνεχιστεί με γοργούς ρυθμούς η περαιτέρω επέκταση του στόλου της.

Ειδικότερα, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, η OOIL κατέθεσε παραγγελία για δέκα νέα containerships, χωρητικότητας 16.000 TEUs το καθένα. Τα εν λόγω πλοία θα κατασκευαστούν σε δύο κινεζικά ναυπηγεία, το Dalian Cosco KHI Ship Engineering (DACKS) και το Nantong Cosco KHI Ship Engineering (NACKS). Αμφότερα τα ναυπηγεία αποτελούν κοινοπραξίες της Cosco με την ιαπωνική Kawasaki Heavy Industries.

Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης των εκπομπών, οι οποίες θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους για την Orient Overseas Container Lines (ΟΟCL), που θα διαχειρίζεται τα πλοία. Η παράδοσή τους αναμένεται ότι θα ξεκινήσει το δ΄ τρίμηνο του 2024 και θα ολοκληρωθεί το δ΄ τρίμηνο του 2025.

Η τελευταία παραγγελία αποτελεί συνέχεια των δύο παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν από την εταιρεία τακτικών γραμμών εντός του 2020 για συνολικά δώδεκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθένα εκ των οποίων θα έχει χωρητικότητα 23.000 TEUs. Αξίζει να σημειωθεί ότι, επί του παρόντος, η εταιρεία τακτικών γραμμών με έδρα το Χονγκ Κονγκ διαχειρίζεται 61 containerships, με τη συνολική χωρητικότητα του στόλου της να ανέρχεται σε 542.400 TEUs. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι νέες παραγγελίες αντιπροσωπεύουν μια αύξηση 80% σε σχέση με την τρέχουσα συνολική χωρητικότητα της εταιρείας.

Η εταιρεία αναμένεται ότι θα καλύψει το 40% από τα $1,6 δισ. που θα κοστίσουν τα νέα πλοία, μέσω ιδίων κεφαλαίων, ενώ για το υπόλοιπο ποσό θα λάβει τραπεζική χρηματοδότηση. Η OOIL, όπως και οι υπόλοιπες μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών, κατέγραψε σημαντική αύξηση της κερδοφορίας κατά το α΄ μισό του 2021, με τα έσοδά της να διπλασιάζονται ($7 δισ. και αύξηση 20% των μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων), γεγονός που της επιτρέπει να επενδύσει στην αναβάθμιση και στην επέκταση του στόλου της.

Φωτό: Focke Strangmann/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.