Προχωρά η ψηφιοποίηση των γερμανικών λιμανιών

Προχωρά η ψηφιοποίηση των γερμανικών λιμανιών

35
Προχωρά η ψηφιοποίηση των γερμανικών λιμανιών

Μια λύση για την ψηφιοποίηση της διαδικασίας παράδοσης των εισαγόμενων εμπορευματοκιβωτίων στα λιμενικά τερματικά της Γερμανίας ανέπτυξαν από κοινού οι γερμανικές εταιρείες DAKOSY AG και dbh Logistics IT, οι οποίες εξειδικεύονται στην ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων για τη λιμενική κοινότητα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσαν οι δύο εταιρείες, έως το τέλος του έτους, οι πρώτες ναυτιλιακές και οι πρώτοι διαμεταφορείς θα έχουν συνδεθεί με την πλατφόρμα, η οποία εφεξής θα λάβει την ονομασία «German Ports».

Ειδικότερα, η DAKOSY και η dbh έθεσαν τα θεμέλια για την προτυποποίηση και την ψηφιοποίηση της διαδικασίας μεταβίβασης των απαραίτητων εγγράφων που απαιτούνται για την απελευθέρωση των εμπορευματοκιβωτίων στα γερμανικά λιμάνια του Αμβούργου, του Bremerhaven, της Βρέμης και του Wilhelmshaven. Μάλιστα, η εφαρμογή, η οποία αξιοποιεί την τεχνολογία του Blockchain, προσφέρει πληθώρα επιλογών στους χρήστες της υπηρεσίας για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απελευθέρωσης και παραλαβής του εμπορευματοκιβωτίου από το τερματικό.

Σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της DAKOSY κ. Dirk Gladiator, η εξοικείωση με τη νέα αυτή υπηρεσία είναι εξίσου εύκολη για όλα τα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας (θαλάσσιοι μεταφορείς, διαμεταφορείς, μεταφορικές εταιρείες και τερματικά). «Η λύση που αναπτύξαμε για την ψηφιοποίηση της διαδικασίας απελευθέρωσης και παράδοσης των εμπορευματοκιβωτίων βασίζεται σε υφιστάμενες πλατφόρμες και διαδικασίες, οι οποίες αξιοποιούνται ευρέως από τα ενδιαφερόμενα μέρη στους γερμανικούς λιμένες. Η εφαρμογή, σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα είναι διαθέσιμη μέσω των λιμενικών συστημάτων τόσο του Αμβούργου όσο και της Βρέμης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, έως και σήμερα, η εντολή απελευθέρωσης ενός εμπορευματοκιβωτίου μεταξύ των μερών δινόταν κατεξοχήν μέσω τηλεφώνου, φαξ και email. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Gladiator, «η χειροκίνητη αυτή διαδικασία προσθέτει επιπλέον δουλειά σε όλους, καθώς τα μέρη που συμμετέχουν σε αυτήν πρέπει να εμπλακούν σε έναν αμφίδρομο διάλογο για κάθε ξεχωριστό εμπορευματοκιβώτιο, να οργανώσουν τις απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις και να κανονίσουν τις επιστροφές των εμπορευματοκιβωτίων». Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η νέα αυτή καινοτομία που προωθείται στους γερμανικούς λιμένες αναμένεται να αυξήσει την ευελιξία, την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των εισαγόμενων φορτίων, καθιστώντας τους λιμένες περισσότερο ανταγωνιστικούς.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.