Σταθερά χαμηλός ο αριθμός των παροπλισμένων containerships

Σταθερά χαμηλός ο αριθμός των παροπλισμένων containerships

60
Σταθερά χαμηλός ο αριθμός των παροπλισμένων containerships

Ο παγκόσμιος ανενεργός στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Alphaliner, παρουσίασε μια μικρή ανοδική διακύμανση στα μέσα Αυγούστου. Ειδικότερα, σε σχέση με τις αρχές του ίδιου μήνα, δεκατρία (13) περισσότερα πλοία χωρητικότητας 67.926 TEUs ήταν παροπλισμένα. Παρ’ όλα αυτά, όπως παρατηρείται από τις αρχές του 2020, έτσι και τον Αύγουστο ο συνολικός αριθμός των ακινητοποιημένων containerships παρέμεινε χαμηλός.

Μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος της αυξητικής τάσης που καταγράφηκε τον Αύγουστο προέρχεται από «εμπορικά ανενεργά» πλοία, τα τρία μεγαλύτερα εκ των οποίων έχουν αθροιστική χωρητικότητα 50.000 ΤΕUs.

Τα δύο εξ αυτών περιμένουν την επανατοποθέτησή τους σε κάποιο δρομολόγιο, ενώ το τρίτο είναι το «Ever Given», το οποίο, μετά την παράδοση των φορτίων που μετέφερε στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, πλέει προς την Ασία, προκειμένου να επισκευαστούν οι φθορές που προκάλεσε το ατύχημα στη Διώρυγα του Σουέζ.

Η αύξηση της ζήτησης για θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές και οι υφιστάμενες ελλείψεις σε χωρητικότητα που παρατηρούνται στην αγορά δίνουν κίνητρα στους μεταφορείς να δρομολογήσουν όλα τα διαθέσιμα πλοία. Για τον λόγο αυτόν, τα περισσότερα από αυτά τα πλοία παραμένουν «εμπορικά ανενεργά» μόνο βραχυπρόθεσμα.

Έτσι, σύμφωνα με την Αlphaliner, ο παγκόσμιος ανενεργός στόλος έως και τις 16 Αυγούστου αριθμούσε 177 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 653.031 ΤEUs. H χωρητικότητα αυτή αντιστοιχεί στο 2,7% της παγκόσμιας διαθέσιμης χωρητικότητας των containerships, η οποία ανέρχεται σε 24,57 εκατ. ΤEUs.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.