
Ο παγκόσμιος ανενεργός στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Alphaliner, παρουσίασε μια μικρή ανοδική διακύμανση στα μέσα Αυγούστου. Ειδικότερα, σε σχέση με τις αρχές του ίδιου μήνα, δεκατρία (13) περισσότερα πλοία χωρητικότητας 67.926 TEUs ήταν παροπλισμένα. Παρ’ όλα αυτά, όπως παρατηρείται από τις αρχές του 2020, έτσι και τον Αύγουστο ο συνολικός αριθμός των ακινητοποιημένων containerships παρέμεινε χαμηλός.
Μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος της αυξητικής τάσης που καταγράφηκε τον Αύγουστο προέρχεται από «εμπορικά ανενεργά» πλοία, τα τρία μεγαλύτερα εκ των οποίων έχουν αθροιστική χωρητικότητα 50.000 ΤΕUs.
Τα δύο εξ αυτών περιμένουν την επανατοποθέτησή τους σε κάποιο δρομολόγιο, ενώ το τρίτο είναι το «Ever Given», το οποίο, μετά την παράδοση των φορτίων που μετέφερε στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, πλέει προς την Ασία, προκειμένου να επισκευαστούν οι φθορές που προκάλεσε το ατύχημα στη Διώρυγα του Σουέζ.
Η αύξηση της ζήτησης για θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές και οι υφιστάμενες ελλείψεις σε χωρητικότητα που παρατηρούνται στην αγορά δίνουν κίνητρα στους μεταφορείς να δρομολογήσουν όλα τα διαθέσιμα πλοία. Για τον λόγο αυτόν, τα περισσότερα από αυτά τα πλοία παραμένουν «εμπορικά ανενεργά» μόνο βραχυπρόθεσμα.
Έτσι, σύμφωνα με την Αlphaliner, ο παγκόσμιος ανενεργός στόλος έως και τις 16 Αυγούστου αριθμούσε 177 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 653.031 ΤEUs. H χωρητικότητα αυτή αντιστοιχεί στο 2,7% της παγκόσμιας διαθέσιμης χωρητικότητας των containerships, η οποία ανέρχεται σε 24,57 εκατ. ΤEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ