
Oι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, οι ακυρώσεις πτήσεων και τα lockdowns σε πολλά σημεία του πλανήτη εξακολουθούν να δυσχεραίνουν τον επαναπατρισμό χιλιάδων ναυτικών. Αυτό είναι το κύριο συμπέρασμα του δείκτη Neptune Declaration Crew Change Indicator για τον μήνα Σεπτέμβριο.
Ωστόσο, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση του Global Maritime Forum, διαφαίνεται ένα φως στο τούνελ σε ό,τι αφορά τις αλλαγές πληρωμάτων. Ειδικότερα το ποσοστό των ναυτικών που παραμένουν στα πλοία πέραν των συμβάσεών τους μειώθηκε από το 9% τον περασμένο μήνα στο 8,9% τώρα. Αντίστοιχα, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται στα πλοία πάνω από 11 μήνες μειώθηκε επίσης οριακά από το 1,3% στο 1,2%.
Καθώς η πρωτοβουλία «Neptune Declaration on Seafarer Wellbeing and Crew Change» για την όξυνση της κρίσης αλλαγών πληρωμάτων προτείνει την αναγνώριση των ναυτικών ως key workers και την προτεραιότητα στους εμβολιασμούς, οι προσπάθειες αυτές φαίνονται να αποδίδουν. Σύμφωνα με τα ευρήματα του Neptune Declaration Crew Change Indicator του Σεπτεμβρίου, το ποσοστό των ναυτικών που έχουν εμβολιαστεί αυξήθηκε από το 15,3% τον Αύγουστο στο 21,9% τον Σεπτέμβριο.
«Είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι το ποσοστό των ναυτικών που έχουν εμβολιαστεί αυξήθηκε κατά 6,6% από τον περασμένο μήνα. Ωστόσο υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της κατάστασης. Τα ποσοστά εμβολιασμού [ναυτικών] σε μεγάλα ναυτιλιακά κράτη σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Ασία, όπου πάνω από το 50% του γενικού πληθυσμού έχει εμβολιαστεί, παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα», τονίζει ο Kasper Søgaard, Managing Director, Head of Institutional Strategy and Development του Global Maritime Forum.
Παρά την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στον εμβολιασμό των ναυτικών, οι διαχειρίστριες εταιρείες που συμμετέχουν στον Neptune Declaration Crew Change Indicator υπογραμμίζουν την περιορισμένη πρόσβαση των ναυτικών στα εμβολιαστικά προγράμματα και πιο συγκεκριμένα στη λήψη της δεύτερης δόσης του εμβολίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ