
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα της ετήσιας έκθεσης της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών για την πορεία και τις προοπτικές της ελληνόκτητης ναυτιλίας.
Ειδικότερα, οι Έλληνες συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο και είναι χαρακτηριστικό ότι ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.901 πλοία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε deadweight (dwt). Το 2020, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε περισσότερο από 4%, αγγίζοντας περίπου τα 364 εκατ. dwt.
Την ίδια ώρα, η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 58% της χωρητικότητας της ΕΕ, ενώ πάνω από το ένα τρίτο του ελληνόκτητου στόλου, ήτοι 1.706 πλοία, φέρουν σημαία κράτους-μέλους της ΕΕ.

Σύγχρονος στόλος
Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νεότευκτα πλοία, µε τη µέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,54 έτη) να είναι χαμηλότερη από τη µέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου (9,87 έτη).
Η ασφάλεια, ύψιστη προτεραιότητα
Ο ελληνικός στόλος είναι από τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως: Η Ελλάδα παραμένει στον Λευκό Κατάλογο STCW (Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και στον Λευκό Κατάλογο του Paris Memorandum of Understanding (Paris MoU) και του Tokyo Memorandum of Understanding (Tokyo MoU). Επισημαίνεται, πως μόλις το 0,44% του ελληνικού εμπορικού στόλου (µε βάση τον αριθμό πλοίων) και το 0,50% (µε βάση τη χωρητικότητα) έχει εμπλακεί σε ήσσονος σημασίας ναυτικά ατυχήματα.
Ο καταμερισμός των ελληνόκτητων πλοίων
Σε ποιους τύπους πλοίων εξειδικεύονται οι Έλληνες πλοιοκτήτες; Με βάση τα όσα αναφέρονται στην έκθεση της ΕΕΕ, από τα 4.901 πλοία της ελληνόκτητης ναυτιλίας, το 46,09% είναι μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ενώ το 36,64% είναι πετρελαιοφόρα. Το 6,88% των πλοίων της ελληνόκτητης ναυτιλίας μεταφέρουν παράγωγα πετρελαίου, ενώ το 6,37% είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το 3,11% είναι υγραεριοφόρα.

«Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί πρωτίστως μια βιομηχανία που απαρτίζεται από ΜΜΕ και ειδικεύεται στις bulk/tramp μεταφορές», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.
Πηγή: Ετήσια έκθεση ΕΕΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ