H «αναγέννηση» των αγοραπωλησιών containerships

H «αναγέννηση» των αγοραπωλησιών containerships

231
H «αναγέννηση» των αγοραπωλησιών containerships

Η ναυλαγορά των containerships απολαμβάνει μια περίοδο ευφορίας, δεδομένου ότι η προσφορά δεν μπορεί να καλύψει την προσφερόμενη ζήτηση άμεσα. Ως εκ τούτου, το orderbook των containerships καταγράφει παραγγελίες δίχως σταματημό, με τα ναυπηγεία να ετοιμάζονται για «πυρετώδη» έτη κατασκευής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ταυτόχρονα, οι αγοραπωλησίες containerships έχουν σαφώς ευνοηθεί από την παρούσα κατάσταση, ωστόσο το σύνολο των αγοραπωλησιών είναι αρκετά μικρότερο από το αντίστοιχο των bulkers (ενώ οι παραγγελίες κινήθηκαν αντίθετα). Το γεγονός αυτό καταδεικνύει πως τα segments είναι διαφορετικά ως προς τις προσδοκίες τους για την πορεία της ναυλαγοράς μεσοπρόθεσμα.

Στην αγορά ξηρού φορτίου, το μέσο συναίσθημα είναι πως η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης, αν και διαταραγμένη, θα επιστρέψει στα φυσιολογικά της επίπεδα, δίχως ιδιαίτερες επενδύσεις σε νέα πλοία. Οπότε και η μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρείται στην αγορά μεταχειρισμένων.

Αντιθέτως, η ισορροπία προσφοράς-ζήτησης στον κλάδο των containerships δείχνει πως δεν θα επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα προτού πραγματοποιηθεί ουσιαστική αύξηση του στόλου. Βάσει αυτού, οι πλοιοκτήτες προτιμούν να εκμεταλλευτούν την εξαίρετη ναυλαγορά, ενώ ταυτόχρονα επενδύουν σε νέα πλοία.

Σε ό,τι αφορά τις αγοραπωλησίες containerships που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2021, βάσει δεδομένων της έκθεσης Ιουλίου της VesselsValue, από τα 1.269 πλοία τα οποία άλλαξαν χέρια, τα 250 ήταν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (19,7%). Το αντίστοιχο ποσοστό το 2020 ήταν 13,2% (80 από τα συνολικά 604 πλοία), ενώ το 2019 11,9% (84 από τα 703 πλοία).

Αγοραπωλησίες πλοίων, Περίοδος Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021 (αριθμός πλοίων)
Αγοραπωλησίες πλοίων, Περίοδος Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019-2020-2021 (αριθμός πλοίων)

Το χρηματικό ποσό που δαπανήθηκε συνολικά για αγοραπωλησίες πλοίων ανέρχεται στα $25,051 δισ., 111,6% περισσότερο απ’ ό,τι το 2020 ($11,841 δισ.) και 114,9% περισσότερο απ’ ό,τι το 2019 ($11,656 δισ.). Από το ποσό αυτό, το 24% αφορά containerships.

Αγοραπωλησίες πλοίων, Περίοδος Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021 (εκατ. USD)
Αξία αγοραπωλησιών, Περίοδος Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019-2020-2021 (εκατ. USD)

Τα 250 containerships που άλλαξαν χέρια συνιστούν αύξηση 212,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020 (80) και αύξηση 197,6% σε σχέση με το 2019 (84).

Αγοραπωλησίες Containerships, Περίοδος Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021 (αριθμός πλοίων)
Αγοραπωλησίες Containerships, Περίοδος Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019-2020-2021 (αριθμός πλοίων)

Η αύξηση αγοραπωλησιών οδήγησε και στην αύξηση της συνολικής τους αξίας σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Συγκεκριμένα, το 2021 η συνολική αξία των συναλλαγών διαμορφώθηκε στα $6,021 δισ., 219,6% αυξημένη σε σχέση με το 2020 ($1,884 δισ.) και 400,5% αυξημένη σε σχέση με το 2019 ($1,203 δισ.).

Αγοραπωλησίες Containerships, Περίοδος Ιανουαρίου-Ιουλίου 2021 (εκατ. USD)
Αξία αγοραπωλησιών Containerships, Περίοδος Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019-2020-2021 (εκατ. USD)

Σε ό,τι αφορά μόνο τον μήνα Ιούλιο, όλα τα containerships ηλικίας 0-10 ετών κατέγραψαν άνοδο στην αξία τους, η οποία κυμάνθηκε από 9,7%-24,8%. Από τα συνολικά 23 containerships που άλλαξαν χέρια, τα δέκα ήταν ηλικίας μεταξύ 5-10 ετών. Ακόμη, τα δέκα ήταν Handysize. Τέλος, κανένα ULCV δεν πωλήθηκε τον Ιούλιο, ενώ μόλις ένα feedermax άλλαξε ιδιοκτήτη.

 Φωτό: Bernd Dittrich/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.