
Την τελευταία έκδοση του One Hundred Ports 2021, η οποία συγκεντρώνει τα στοιχεία διακίνησης στα κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων ανά τον κόσμο για το 2020, δημοσίευσε το Lloyd’s List.
Βάσει των στοιχείων διακίνησης, ο όγκος των διαχειρισθέντων εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε μείωση σε παγκόσμιο επίπεδο κατά το 2020, αρχικώς λόγω της ύφεσης που προκάλεσε η πανδημία της Covid-19 και εν συνεχεία λόγω της συμφόρησης και των διαταραχών που υπέστησαν οι εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ειδικότερα, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 καταγράφηκε σημαντική μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ωστόσο στο δεύτερο μισό του έτους η άρση των περιοριστικών μέτρων οδήγησε σε ανάκαμψη των διακινηθέντων φορτίων. Μάλιστα, το 2020 αποτέλεσε την πρώτη χρονιά μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008-2009 που η συνολική διακίνηση στα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο κατέγραψε πτώση. Ο συνολικός όγκος των διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε περίπου σε 632 εκατ. TEUs, καταγράφοντας μείωση 0,7% σε σχέση με το 2019 (5.648.056 TEUs). Η εν λόγω πτώση στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων είχε ως συνέπεια όχι μόνο να ανακοπεί η ανοδική πορεία που είχε το λιμάνι του Πειραιά στην κατάταξη τα τελευταία τέσσερα χρόνια αλλά και να υποχωρήσει από την 26η (2019) στην 28η θέση.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι επτά από τα δέκα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο βρίσκονται στην Κίνα, με το λιμάνι της Σαγκάης να αναδεικνύεται για ακόμα μία χρονιά το μεγαλύτερο στον κόσμο. Αντίστοιχα, το Ρότερνταμ, που βρίσκεται στη 10η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, παραμένει το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης.
Φωτό: Γιώργος Χρηστάκης/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ