
Επιστολή απέστειλε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Πλακιωτάκη.
Στην επιστολή του ο ΣΕΕΝ τονίζει κάνει λόγο για οφειλές του υπουργείου που στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ και αφορούν δρομολόγια άγονων γραμμών για την περίοδο από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021.
Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
“Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Σε συνέχεια των από 15/2, 23/3, 1/4, 14/6 επιστολών μας και πολλών προφορικών μας παρεμβάσεων, σας υπενθυμίζουμε ότι ακόμα δεν έχουν τακτοποιηθεί τα οφειλόμενα από το Υπουργείο σας προς τις Ακτοπλοϊκές Εταιρείες για την εκτέλεση δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις οι οποίες έχουν υπογραφεί.
Με βάση τα δρομολόγια τα οποία έχουν εκτελεστεί υπάρχουν εκκρεμότητες, ακόμα και από το καλοκαίρι του 2020, ενώ το συνολικό ποσόν που οφείλεται στις Ακτοπλοϊκές Εταιρείες εκτιμάται ότι ξεπερνά τα € 60.000.000.
Σας υπενθυμίζουμε ότι για το παραπάνω ποσό έχουν δημιουργηθεί υποχρεώσεις καταβολής ΦΠΑ 24%, το οποίο έχει καταβληθεί ή καταβάλλεται, παρά το γεγονός ότι τα μισθώματα δεν έχουν εισπραχθεί.
Οι προβλέψεις μας για τα οικονομικά αποτελέσματα των Εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ακτοπλοΐα και στην Αδριατική δεν είναι καθόλου θετικές.
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε στο πρώτο εξάμηνο του 2021 η Επιβατική κίνηση, η οποία αποτελεί το 70% των εσόδων της Ακτοπλοΐας, ήταν κατώτερη του 2020. Τα προβλήματα δεν λύθηκαν ούτε μετά την 1/7 αφού ακόμα και μέχρι την 15/8 στις γραμμές Πειραιά, Κρήτης και Β. Αιγαίου η επιβατική κίνηση είναι κατώτερη του 2020.
Για το διάστημα 1/1-15/8 η Ακτοπλοϊκή κίνηση το 2021 είναι μειωμένη κατά 42% σε σχέση με το 2019, ενώ τα πρωτόκολλα εξακολουθούν να είναι μειωμένα κατά 80% ή 85% και στα αεροπορικά καθίσματα 50%, ενώ ισχύουν και άλλα μέτρα δυσανάλογα με αυτά που ισχύουν στα λοιπά μέσα μεταφοράς. Για την ίδια περίοδο η επιβατική κίνηση στις γραμμές Αδριατικής είναι επίσης μειωμένες κατά 41%, ενώ ισχύουν μειωμένα τα πρωτόκολλα.
Πέραν των ανωτέρω οι τιμές των καυσίμων είναι σημαντικά αυξημένες το 2021 με πρόβλεψη να διαμορφωθούν στο +30% σε σχέση με το 2020 με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων με € 80.000.000.
Με βάση τα παραπάνω προβλέπουμε ότι τα ζημιογόνα αποτελέσματα του 2020 θα επαναληφθούν και το 2021, δηλαδή οι συνολικές ζημιές της διετίας 2020/2021 θα ξεπεράσουν τα €200.000.000.
Για μία ακόμα φορά σας υπενθυμίζουμε ότι την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021, οι εταιρείες μας εκτέλεσαν υποδειγματικά όλα τα εγκεκριμένα δρομολόγιά τους, παρά το γεγονός ότι στο σύνολό τους ήταν ζημιογόνα.
Έναντι αυτών οι Εταιρείες μας, εκτός από τα οριζόντια μέτρα τα οποία αφορούσαν ταμιακές διευκολύνσεις ή αποσκοπούσαν στη στήριξη της ανεργίας, δεν έχουν λάβει καμία βοήθεια (σε αντίθεση με άλλους κλάδους), πλην της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών της περιόδου 1/7-30/9/2020 και η οποία υπολογίζεται σε 6 εκατ. ευρώ.
Ο ισχυρισμός ότι τα μισθώματα των δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας αποτελούν επιδοτήσεις είναι λάθος και δεν ευσταθεί. Τα μισθώματα, όπως εξάλλου προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή και Ελληνική Νομοθεσία, αποτελούν αποζημιώσεις και συμβατικές υποχρεώσεις του ΥΝΑΝΠ προς τις Εταιρείες και τα πλοία που έχουν συμβληθεί, τα οποία εκπλήρωσαν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις ως όφειλαν.
Για μια ακόμα φορά θέλουμε να τονίσουμε σε ότι αφορά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες μας, τα προβλήματα δεν έχουν εκτιμηθεί σωστά, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε υποβάθμιση του επιπέδου των υπηρεσιών. Τα μέτρα τα οποία επανειλημμένα έχουμε προτείνει, όχι μόνο αγνοήθηκαν αλλά αντίθετα έχουν δημιουργηθεί οφειλές € 60.000.000, λόγω αθέτησης των συμβατικών υποχρεώσεων του ΥΝΑΝΠ, προσθέτοντας ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα στα ήδη υπάρχοντα και καθιστώντας προβληματική τη λειτουργία των Εταιρειών μας.
Για τους παραπάνω λόγους παρακαλούμε για :
· Την άμεση πληρωμή των οφειλόμενων μισθωμάτων των € 60.000.000 και την εξόφληση των Εταιριών μας κατά τρόπο αντικειμενικό, ανάλογα με την ημερομηνία κατάθεσης των σχετικών δικαιολογητικών.
· Την επαναφορά σε μόνιμη βάση του μέτρου της προκαταβολής των μισθωμάτων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας με την κατάθεση των δικαιολογητικών, όπως ίσχυε σύμφωνα με την ΥΑ αριθ. 2252.1-19/24568/20/24-4-20 (ΦΕΚ 1690/Β/4-5-20).
· Την άμεση λήψη των μέτρων ενίσχυσης του Κλάδου, τα οποία σας έχουμε επανειλημμένα προτείνει με τις παραπάνω επιστολές.
Σε αναμονή της άμεσης ανταπόκρισής σας”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ