Σταθερή η εμπορευματική ανάπτυξη στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού

Σταθερή η εμπορευματική ανάπτυξη στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού

98
Σταθερή η εμπορευματική ανάπτυξη στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού

Παρά τις προκλήσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, φέτος αυξήθηκε η κίνηση στο Νέο Δρόμο του Μεταξιού, με 7.323 τραίνα να κινούνται μεταξύ Κίνας και Ευρώπης κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με άρθρο του εξειδικευμένου στις σιδηροδρομικές μεταφορές Railfreight. Εντός του 2020 καταγράφηκαν 12.406 τραίνα που κινήθηκαν διηπειρωτικά. Σύμφωνα με τον μεγαλύτερο διακινητή φορτίων μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, την εταιρεία καζάκικων, ρωσικών και λευκορωσικών συμφερόντων, UTLC ERA, αναμένεται αύξηση της κίνησης κατά 20% φέτος σε σχέση με πέρυσι, ενώ σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Alexej Grom, βρίσκονται ήδη δύο χρόνια μπροστά από τις σχετικές προβλέψεις τους.

Αριθμός τραίνων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης τη τελευταία δεκαετία. Πηγή: RailFreight
Αριθμός τραίνων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης τη τελευταία δεκαετία. Πηγή: RailFreight

Οι λόγοι της ανάπτυξης είναι σύνθετοι, καθώς στις θαλάσσιες μεταφορές εμφανίστηκαν πολλαπλά εμπόδια το πρώτο εξάμηνο του έτους και τα μεταφορικά κόστη εκτοξεύθηκαν, ενώ παράλληλα στις σιδηροδρομικές μεταφορές τα κόστη έμειναν σταθερά και η κίνηση των τραίνων ανεμπόδιστη. Έτσι επί του παρόντος, ο σιδηρόδρομος αναδείχθηκε δημοφιλέστερος σε σχέση με τις θαλάσσιες μεταφορές. Η τάση αυτή διαφάνηκε ήδη το 2020, οπότε η UTLC ERA διακίνησε 547.000 TEUs από 333.000 το 2019, καταγράφοντας ανάπτυξη 64%, ενώ τα διακινηθέντα αγαθά αντιστοιχούν σε 5,5% της αξίας του συνόλου των διακινηθέντων φορτίων μεταξύ Ευρώπης και Κίνας. Ως εκ τούτου, τα σταθερά κόστη και η βελτιωμένη ταχύτητα και αξιοπιστία έχει καταστήσει το σιδηρόδρομο την εναλλακτική στις οδικές και θαλάσσιες μεταφορές στις Ευρασιατικές μεταφορές, σύμφωνα με τον Grom.

H UTLC ERA, η συνεργασία μεταξύ των σιδηροδρόμων Ρωσίας, Καζακστάν και Λευκορωσίας, καλύπτει το δίκτυο αυτό μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, δηλαδή διαδρομή 5.430 χλμ. διάρκειας 5,5 ημερών, ενώ και η χωρητικότητα του δικτύου αυτού συνεχώς βελτιώνεται με τη λειτουργία νέων τερματικών, με πιο πρόσφατο το Dostyk TransTerminal στα Σινο-Καζακικά σύνορα. Βελτιώσεις σημειώνονται και στην πλευρά της Λευκορωσίας και στην περιοχή του Kaliningrand, όπου ο συνολικός όγκος των διακινηθέντων φορτίων αυξήθηκε κατά 320% το 2020, ενώ διαθέτει περαιτέρω περιθώρια βελτίωσης, έχοντας τη δυνατότητα να τετραπλασιάσει αυτόν τον όγκο. Επιπλέον, αναπτύσσονται συνεχώς νέες διαδρομές, με 64 νέα δρομολόγια που διαχειρίστηκε η UTLC ERA μόνο το 2020 και 23 νέες αφετηρίες και τερματικούς σταθμούς, 18 εκ των οποίων στην Ευρώπη. Τέλος, προστίθενται και νέα είδη διακινηθέντων φορτίων, με το 40% του συνόλου για το 2020 να αποτελείται από ηλεκτρονικά είδη (85,135 TEUs), μηχανολογικό εξοπλισμό (80,556 TEUs) και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (57,796 TEUs). Προ τριετίας τα παραπάνω προϊόντα αποτελούσαν το 80% των φορτίων, ενώ έκτοτε προστέθηκαν φθηνότερα προϊόντα, όπως πλαστικά μέρη (28,838 TEUs), ξύλο (14,859 TEUs) και υφάσματα (12,825 TEUs).

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.