
Μηχανικοί στο Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Λωζάννης (EPFL) υποστηρίζουν, σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, ότι έχουν κατασκευάσει το «πρώτο λειτουργικό μοντέλο Hyperloop» της Ευρώπης, με βάση το οποίο θα δοκιμαστεί ένα σύστημα μεταφοράς υψηλών ταχυτήτων νέας γενιάς.
Η δοκιμαστική διαδρομή αποτελεί μια κυλινδρική κατασκευή, μήκους 120 μ. και διαμέτρου 40 εκ., η οποία δύναται να λειτουργήσει ως προσομοιωτής ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων. Η διαδρομή έχει κατασκευαστεί μέσω 3D εκτυπωτών από την εταιρεία Swisspod, ενώ το έργο έχει λάβει επιχορήγηση από τον ελβετικό ερευνητικό οργανισμό Innosuisse.
Το Hyperloop, το οποίο ορισμένοι χαρακτηρίζουν ως το πέμπτο μέσο μεταφοράς, αναμένεται να φέρει την επανάσταση στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, καθώς αποτελεί μια πιο πράσινη εναλλακτική επιλογή από τα αεροπλάνα καθώς και μια πιο γρήγορη εναλλακτική σε σχέση με τα τρένα.
«Με αυτή τη δοκιμή μικρής κλίμακας, θα είμαστε σε θέση να μελετήσουμε τις θεμελιώδεις πτυχές του συστήματος ηλεκτρομαγνητικής πρόωσης και ανύψωσης του pod (κάψουλας μεταφοράς) μας», ανέφερε ο Mario Paolone, επικεφαλής του Εργαστηρίου Ηλεκτρικών Συστημάτων του EPFL (DESL), και συμπλήρωσε: «Θα χρησιμοποιήσουμε τα αποτελέσματα για να βελτιώσουμε τη σχεδίαση των pod και να κάνουμε το σύστημα μεταφοράς να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά».
Ο στόχος είναι να επιτευχθεί κατανάλωση ισχύος 10-50 Wh/km ανά επιβάτη, όταν η κατανάλωση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι 97-100 Wh/km, ενώ για τα αεροπλάνα είναι 515-600 Wh/km. Για να κρατήσει το κόστος χαμηλά, το EPFL σκοπεύει να σχεδιάσει κάψουλες που κινούνται μέσω χαμηλής ισχύος γραμμικών κινητήρων επαγωγής.
Το φουτουριστικό σύστημα μεταφορών Hyperloop και τις δυνατότητές του δοκιμάζουν πολλαπλά ερευνητικά έργα ανά τον κόσμο, ενώ έχει προσελκύσει και την προσοχή του ιδρυτή της Τesla, Έλον Μασκ, αλλά και του Ρίτσαρντ Μπράνσον της Virgin. Το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Λωζάννης ισχυρίζεται ότι πρωτοστατεί έναντι των έτερων Ευρωπαίων αντιπάλων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται αντίστοιχα έργα που διενεργούνται στο Αμβούργο και στην Τουλούζη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόταση για κατασκευή αιωρούμενων τρένων υψηλών ταχυτήτων είχε υποβληθεί στην Ελβετία ήδη από το 1979, ωστόσο το έργο, το οποίο είχε την επωνυμία Swissmetro, εγκαταλείφθηκε το 2009.
Το Hyperloop έχει αναζωογονήσει το ενδιαφέρον των ερευνητών για την καινοτόμα αυτή ιδέα, που αναμένεται να αλλάξει ριζικά τις μεταφορές, με τη Swisspod να εργάζεται σε ένα πρότυπο κάψουλας για 25 επιβάτες, το οποίο ελπίζει ότι θα είναι έτοιμο για την παγκόσμια αγορά έως το 2025.
Φωτό: swisspod
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ