
Η Ρωσία προσβλέπει στην κατασκευή παγοθραυστικών που θα χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο, δήλωσε αξιωματούχος της ρωσικής κυβέρνησης στις 23 Ιουλίου 2021. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί μέχρι το πέρας του έτους και θα αφορά τη ναυπήγηση δύο έως τεσσάρων παγοθραυστικών μεσαίου μεγέθους.
Τα παγοθραυστικά αυτά πλοία θα διαχειρίζεται η Rosatom, η οποία το 2018 είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τον παραγωγό φυσικού αερίου Novatek για την ανάπτυξη παρόμοιων παγοθραυστικών πλοίων LNG. Ωστόσο, τότε το όλο project δεν προχώρησε και η Rosatom επανήλθε με τις ίδιες φιλοδοξίες.
Η Ρωσία έχει ήδη επενδύσει σε πλοία ικανά να διασχίσουν το Βόρειο Πέρασμα, καθώς έχει τον μοναδικό, παγκοσμίως, στόλο παγοθραυστικών πυρηνικής ενέργειας. Στον στόλο αυτόν προστέθηκε πέρυσι το πλοίο «Arktika», το μεγαλύτερο και ισχυρότερο πυρηνοκίνητο πλοίο στον κόσμο, και αναμένεται να προστεθούν ακόμη τέσσερα, τα οποία βρίσκονται υπό ανάπτυξη.
Επιπλέον, τα παγοθραυστικά LNG θα ενισχύσουν τον στόλο που εκτελεί πλόες στην Αρκτική. Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά τους, σε σχέση με τα πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά, είναι η μεγάλη διαφορά στην τιμή. Η επένδυση για ένα παγοθραυστικό LNG πλοίο κοστίζει το ήμισυ της αντίστοιχης επένδυσης σε ένα πυρηνοκίνητο.
Η Μόσχα επιθυμεί την αύξηση του όγκου εμπορίου από το Βόρειο Πέρασμα στους 80 εκατ. τόνους, από τους 33 εκατ. τόνους εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το προηγούμενο έτος.
Υπενθυμίζεται πως η Ρωσία δεν είναι η μοναδική δύναμη που καλοβλέπει την κατασκευή τέτοιων πλοίων προκειμένου αυτά να επιχειρούν στην Αρκτική. Άλλωστε, έως το 2026 αναμένεται η ολοκλήρωση της ναυπήγησης του παγοθραυστικού μήκους 128 μ., το οποίο θα κατασκευάσει η Ιαπωνία. Το πλοίο, με κινητήρα διπλού καυσίμου (LNG/πετρέλαιο), θα πραγματοποιεί έρευνα με στόχο τη μελέτη του κλίματος, του περιβάλλοντος αλλά και των φυσικών πόρων των αρκτικών περιοχών.
Φωτό: Anatoly Maltsev/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ