
Ο λιμενικός βραχίονας της κρατικής εταιρείας logistics Transnet της Νότιας Αφρικής κήρυξε σε κατάσταση ανωτέρας βίας (force majeure) τη σιδηροδρομική γραμμή Natcor, που συνδέει τις επαρχίες Gauteng και KwaZulu-Natal, λόγω των κοινωνικών αναταραχών στη χώρα. Με την κίνηση αυτή λόγω της έκρυθμης κατάστασης στη Νότια Αφρική, ενδέχεται να επηρεαστούν σημαντικά προσοδοφόροι παραγωγικοί τομείς για τη χώρα, όπως οι εξαγωγές μεταλλευμάτων και φρέσκων προϊόντων.
Η σιδηροδρομική γραμμή μήκους 688 χλμ. συνδέει ορυχεία και φάρμες στα βόρεια της χώρας με τα λιμάνια Durban και Richards Bay, από όπου εξάγονται εμπορευματοκιβώτια προς κύριες αγορές της Ασίας, της Ευρώπης και των ΗΠΑ.
Με ανακοίνωσή της η Transnet ενημερώνει ότι όσοι πελάτες επηρεάζονται από την κατάσταση έκτακτης ανάγκης έχουν ειδοποιηθεί και προσθέτει ότι εργάζεται για την εξεύρεση λύσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή ροή αγαθών από και προς τη Νότια Αφρική.
Με την ανωτέρα βία, τα δύο συμβαλλόμενα μέρη, μέσω ρήτρας στα συμβόλαια, αποδεσμεύονται από οποιαδήποτε υποχρέωση όταν προκύπτει ένα γεγονός το οποίο δεν μπορεί να ελεγχθεί και να προβλεφθεί από τις δύο πλευρές.
Και ενώ οι εταιρείες εξόρυξης μεταλλευμάτων και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν να αναμένουν μέχρι την επανέναρξη της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής για τις εξαγωγές, δεν μπορεί να συμβεί το ίδιο με τους παραγωγούς φρέσκων φρούτων και λαχανικών, οι οποίοι βλέπουν τα προϊόντα τους να σαπίζουν στα λιμάνια, με αποτέλεσμα να χάνονται καθημερινά εισοδήματα εκατομμυρίων.
Υπενθυμίζεται ότι το 2020 η Νότια Αφρική εξήγαγε 146 εκατ. παλέτες εσπεριδοειδών, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση παγκοσμίως.
Φωτό: Liza Watkins/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…

Η Adani Enterprises, ναυαρχίδα του ομίλου Adani, εξήγγειλε στις 4 Νοεμβρίου σχέδια για άντληση 250 δισ. ρουπιών ($2,8 δισ.) μέσω rights issue μετοχών, σύμφωνα…

Η παραγωγή καυσίμων από διυλιστήρια της Νιγηρίας εισέρχεται σε νέα κλίμακα. Με την κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας να καθιερώνει δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές…

Έπειτα από ένα εύφλεκτο εξάμηνο στις σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας, οι Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ αποφάσισαν να θάψουν (;) το τσεκούρι του (εμπορικού) πολέμου,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ