
Mε ανακοίνωσή τoυ το International Chamber of Shipping σχολιάζει την προτεινόμενη επέκταση από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής του Emissions Trading System (ETS) στη διεθνή ναυτιλία.
Ο γενικός γραμματέας του ICS, Guy Platten, κάνει λόγο για μια «ιδεολογική άσκηση αύξησης των εσόδων» και προσθέτει ότι δεν έχει εξακριβωθεί ακόμη η συμβολή του ETS στη μείωση των εκπομπών CO2, ιδιαίτερα από τη στιγμή που καλύπτει μόλις το 7,5% των εκπομπών της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Γνωρίζουμε ότι κράτη εκτός ΕΕ, όπως η Ιαπωνία, έχουν ήδη εκφράσει την ανησυχία τους γι’ αυτή τη διπλωματική υπέρβαση και επιβολή μονομερούς φόρου στο εμπόριο. Δεν είναι δίκαιο για τις ναυτιλιακές εταιρείες που δεν ανήκουν στην ΕΕ να υποχρεωθούν να πληρώσουν δισεκατομμύρια ευρώ για να στηρίξουν τα σχέδια οικονομικής ανάκαμψης της ΕΕ, ιδίως στο πλαίσιο ενός συστήματος που υπονομεύει τις διαπραγματεύσεις για τις εκπομπές CO2», σχολιάζει ο κ. Platten.
O ίδιος τονίζει ότι υπάρχουν πιο απλές και πιο αποδοτικές επιλογές ‒όπως ο παγκόσμιος φόρος για τα καύσιμα‒, οι οποίες ωστόσο απαιτούν «πολιτική ηγεσία αντί για πολιτική σκοπιμότητα».
«Είναι απογοητευτική η αποτυχία να συμπεριληφθεί στις προτάσεις ένα πλαίσιο για επενδύσεις για την έρευνα και την ανάπτυξη, τη στιγμή που η ΙΕΑ και η κρατική διοίκηση των ΗΠΑ τονίζουν ότι η μείωση των εκπομπών είναι πιθανή μόνο με την ανάπτυξη τεχνολογιών που δεν υπάρχουν. Tο να προτείνεται κάτι στην αρχή και μετά να αποσύρεται για την ανάκαμψη μετά την Covid στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι η ΕΕ δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη της το θέμα της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Στέλνει επίσης το μήνυμα πέραν της ναυτιλίας ότι ο πολιτικός και επενδυτικός κίνδυνος στην Ευρώπη είναι υψηλός. Από μόνο του αυτό δείχνει γιατί χρειαζόμαστε το IMO Maritime Research Fund των $5 δισ.», αναφέρει ο κ. Platten.
Στην ανακοίνωσή του καταλήγει ότι είναι ανάγκη να υπάρξουν ανεξάρτητες αξιολογήσεις του αντικτύπου αυτών των προτάσεων όσο το δυνατόν νωρίτερα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι «δεν υπνοβατούμε προς μη διαχειρίσιμα κόστη για το παγκόσμιο εμπόριο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ