
Η εταιρεία Proman πρόσφατα έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση δύο επιπλέον δεξαμενόπλοιων διπλού καυσίμου και χωρητικότητας 49.900 dwt, τα οποία θα καταναλώνουν μεθανόλη ως καύσιμο, αυξάνοντας έτσι την επένδυσή της σε πλοία κατανάλωσης μεθανόλης, στα έξι νεότευκτα πλοία. Από αυτά, τα τρία θα είναι υπό την ιδιοκτησία της Proman, ενώ τα υπόλοιπα τρία ανήκουν στην κοινοπραξία JV, στην οποία συμμετέχει μαζί με την εταιρεία Stena Bulk.
Τα δύο νέα πλοία πρόκειται να κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International (GSI), ενώ είναι προγραμματισμένα για παράδοση στα τέλη του 2023. Θα είναι εξοπλισμένα με τους καινοτόμους κινητήρες MAN B&W 6G50ME-C9.6 MW Tier III, ενώ θα διαθέτουν και τις τελευταίες τεχνολογίες για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων συνεχούς ελέγχου της καύσης και καλύτερου συντονισμού του κινητήρα, βελτιωμένη αεροδυναμική διαμόρφωση του κύτους καθώς και μια αξονική γεννήτρια, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και τη συμμόρφωση με τους αυστηρούς κανονισμούς περί εκπομπών.
Κάθε πλοίο υπολογίζεται ότι θα χρησιμοποιεί ετησίως περίπου 12.500 τόνους μεθανόλης ως καυσίμου. Χρησιμοποιώντας την ευρέως διαθέσιμη «γκρι» μεθανόλη, η οποία παράγεται από φυσικό αέριο, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις βασικές λειτουργίες των πλοίων μπορούν να μειωθούν σημαντικά σε σχέση με τη χρήση συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων, ενώ παράλληλα εξαλείφονται οι εκπομπές θείου και βλαβερών σωματιδίων, μειώνονται κατά 60% οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου και κατά 10-15% οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Φωτό: Proman
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε πακέτο 500 εκατομμυρίων ευρώ για την προώθηση της ευρωπαϊκής επιστημονικής έρευνας. «Ο ρόλος της…
Ισχυρό comeback έκαναν οι παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV. Συγκεκριμένα,…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας με «φόντο» το μεγαλεπήβολο έργο «Louisiana LNG» προχώρησαν πρόσφατα οι ενεργειακοί κολοσσοί Woodside και BP. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση…
Ο όμιλος Wärtsilä παρουσίασε την τεχνολογία NextDF για έναν τρίτο κινητήρα, τον κινητήρα διπλού καυσίμου Wärtsilä 46TS-DF. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, κατά τη λειτουργία…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαίος πάροχος λύσεων αυτοματισμού για τη ναυτιλιακή και βιομηχανική αγορά, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά τη στρατηγική της…
Σε μια κίνηση με έντονες γεωπολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις προέβη πρόσφατα το Πεκίνο, με στόχο να αμβλύνει το εμπορικό χάσμα με την Ουάσιγκτον, το…
Η μέση ηλικία των bulk carriers έχει αυξηθεί τα τελευταία έτη, εξέλιξη της οποίας τα αίτια εντοπίζονται στις κινήσεις των πλοιοκτητών ακόμα και πριν…
Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν και πάλι σήμερα πτώση, άνω του 3%, μετά την ανακοίνωση από τον ΟPEC+ μιας επιτάχυνσης της παραγωγής για τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ