
H εταιρεία διαχείρισης τερματικών και παροχής υπηρεσιών logistics DP World και η κυβέρνηση της Σομαλιλάνδης εγκαινίασαν προ ολίγων ημερών το νέο τερματικό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Berbera, σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης της επέκτασης που έλαβε χώρα στο πλαίσιο της ανάπτυξης του λιμένα, προκειμένου να αναδειχθεί σε περιφερειακό λιμενικό κόμβο εξυπηρέτησης του Κέρατος της Αφρικής.
Το νέο τερματικό εμπορευματοκιβωτίων έχει βάθος 17 μ., προβλήτα 400 μ. καθώς και τρεις γερανογέφυρες ικανές να διαχειριστούν τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα, με την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, η χωρητικότητα του τερματικού αναμένεται να αυξηθεί από 150.000 TEUs σε 500.000 TEUs κατ’ έτος. Το τερματικό περιλαμβάνει επίσης μια εκσυγχρονισμένη περιοχή στοιβασίας, η οποία εξυπηρετείται από οκτώ Ruber Tyred Gantry’s (RTGs). Τέλος, ένα νέο κέντρο παροχής Υπηρεσιών μίας Στάσης (Οne Stop Service Centre), το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή, θα είναι έτοιμο κατά το γ΄ εξάμηνο του έτους.
Η DP World έχει επενδύσει έως τώρα $442 εκατ. προκειμένου να αναπτύξει και να επεκτείνει το λιμάνι της Berbera, ενώ με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης κατασκευών ο κ. Bin Sulayem ανακοίνωσε ότι οι εργασίες προκειμένου να ξεκινήσει η δεύτερη φάση επέκτασης του λιμένα είναι σε εξέλιξη. Ειδικότερα, η δεύτερη φάση της επένδυσης περιλαμβάνει επέκταση της νέας προβλήτας από τα 400 στα 1.000 μ. καθώς και την εγκατάσταση επιπλέον επτά γερανογεφυρών, ούτως ώστε το λιμάνι να αυξήσει τη χωρητικότητά του στα 2 εκατ. TEUs τον χρόνο αλλά και να μπορεί να εξυπηρετεί ταυτοχρόνως πολλαπλά πλοία μεγάλου μεγέθους.
Το λιμάνι επιπροσθέτως θα διαθέτει μία Οικονομική Ζώνη η οποία, όντας στρατηγικά χωροθετημένη στον διάδρομο της Berbera, μόλις ολοκληρωθεί, φιλοδοξεί να αναδειχθεί σε κέντρο εμπορίου, προσελκύοντας επενδύσεις και δημιουργώντας θέσεις εργασίας σε μια σειρά κλάδων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται αποθήκες, εταιρείες logistics, έμποροι και κατασκευαστές. Μάλιστα, στόχος της Λιμενικής Οικονομικής Ζώνης είναι να διαμορφώσει ένα ευνοϊκό και ανταγωνιστικό περιβάλλον για παραγωγούς, προμηθευτές και πελάτες, το οποίο θα προωθεί το εμπόριο και τις επενδύσεις.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2017, οπότε και ανέλαβε τη λειτουργία του τερματικού η DP World Berbera, η διακίνηση των φορτίων του λιμένα έχει αυξηθεί κατά 35%, η παραγωγικότητα εξυπηρέτησης των πλοίων κατά 300%, ενώ ο χρόνος αναμονής των πλοίων έχει μειωθεί από τις τέσσερις ή και πέντε ημέρες σε μόλις κάτι ώρες.
Φωτό: www.dpworld.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Οι θαλάσσιοι ελέφαντες, το κυριότερο είδος φώκιας στον κόσμο, αποδεκατίστηκαν από τη γρίπη των πτηνών, προειδοποιούν οι επιστήμονες, βασιζόμενοι στη ραγδαία μείωση του πληθυσμού…

Η DHL Group προχωρά σε ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά εγχειρήματά της στην Ασία, δεσμεύοντας 1 δισ. ευρώ έως το 2030 για την αναβάθμιση…

Το 2025 οδεύει με βεβαιότητα προς τη λίστα των τριών θερμότερων ετών που έχουν καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με την υπηρεσία κλιματικής παρακολούθησης Copernicus της…

Η Fleet Management Limited έχει ισχυρό παγκόσμιο αποτύπωμα. Πόσο σημαντική είναι η ελληνική ναυτιλιακή αγορά για τη συνολική στρατηγική σας; Η ομάδα έχει αναπτυχθεί…

Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ