
Την πλήρη υποστήριξή του στο slow steaming, προκειμένου η ναυτιλία να επιτύχει μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και να ανταποκριθεί στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, εξέφρασε πρόσφατα ο John M. Radziwill, CEO των CTM και GoodBulk.
Πιο συγκεκριμένα ο John M. Radziwill φιλοξενήθηκε σε διαδικτυακή συζήτηση στο πλαίσιο του Marine Money Week και ερωτηθείς για το τι θα έκανε ως επικεφαλής του ΙΜΟ την επόμενη μέρα αφότου ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάιντεν ανακοίνωσε την επιστροφή των ΗΠΑ στη Συμφωνία του Παρισίου ανέφερε χαρακτηριστικά: «Θα εφάρμοζα υποχρεωτικά το slow steaming. Είναι απαράδεκτο που δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα. Είναι η πιο αποτελεσματική και αποδοτική λύση με κυριολεκτικά μηδενικό κόστος και η οποία μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα».
Την ίδια ο επικεφαλής των CTM και GoodBulk σε ερώτηση για ποιο λόγο δεν εφαρμόζεται, ανέφερε ότι «υπάρχει αρκετός εγωισμός και οι άνθρωποι δεν νοιάζονται πραγματικά για το περιβάλλον». Παράλληλα ανέφερε ότι η ναυτιλία έχει μειώσει τις εκπομπές της τα τελευταία χρόνια χάρη στην τεχνολογία αλλά κυρίως χάρη στη μείωση των ταχυτήτων με την οποία κινούνται τα πλοία.
Ο κ. Radziwill αναφέρθηκε επίσης στην πολύ καλή απόδοση της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σημειώνοντας ότι οι χώρες ανά τον κόσμο μετά την πανδημία αυξάνουν τις καταναλωτικές τους δαπάνες για soft commodities ενισχύοντας έτσι το θαλάσσιο εμπόριο ενώ ταυτόχρονα το orderbook κινείται στο 5,6% του υφιστάμενου στόλου. Εξέφρασε επίσης την πεποίθηση ότι η αγορά θα είναι καλή για το επόμενο διάστημα των 6-24 μηνών με την προϋπόθεση βέβαια οι πλοιοκτήτες να μην προβούν σε πληθώρα παραγγελιών. «Είμαστε οι μόνοι που μπορούμε να χαλάσουμε την καλή εικόνα της αγοράς παραγγέλνοντας νέα πλοία», τόνισε.
Τέλος, εκτίμησε ότι έως το 2030 θα υπάρξει μεγαλύτερο consolidation μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών για να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες προκλήσεις του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζει η ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών και μεταβολών στον κλάδο των αερομεταφορών, οι τάσεις ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα αναμένεται να ανατραπούν προσεχώς. Συγκεκριμένα,…
O Νοτιοκορεάτης Lee Tae-Young επιλέχθηκε να λάβει το φετινό «Βραβείο ανδρείας στη θάλασσα», σε αναγνώριση των ηρωικών πράξεών του για τη διάσωση 12 συναδέλφων…
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνεται με την επιβολή υψηλότερων δασμών, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο…
Η επιστολή που ανάρτησε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντοναλντ Τραμπ, χθες 12 Ιουλίου 2025, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας ανακοίνωνε την επιβολή δασμού…
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ