
Τα λιμάνια της ακτής του San Pedro, στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς) συνεχίζουν, σύμφωνα με δημοσίευμα της BIMCO, την εντυπωσιακή τους πορεία από την αρχή της χρονιάς, ξεπερνώντας επανειλημμένως τα ρεκόρ διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων που είχαν καταγράψει κατά την προ-πανδημική περίοδο.
Αν και υπό πίεση, προκειμένου να διαχειριστούν τα υπό διακίνηση φορτία, ο όγκος των οποίων έχει οδηγήσει στην κατάρριψη των ρεκόρ διαχείρισης σε σχέση με τα προ-πανδημικά επίπεδα, πρακτικά όλα τα λιμάνια στις ΗΠΑ θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν με γρήγορους ρυθμούς ώστε να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες διαχείρισης, οι οποίες, με την έναρξη της περιόδου αιχμής, θα επιβαρυνθούν περαιτέρω.
Κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, η αθροιστική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς έφτασε τα 8,6 εκατ. TEUs, αυξημένη κατά 45,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 αλλά και κατά 26,5% σε σχέση με τους πρώτους πέντε μήνες του 2019. Πριν από την πανδημία, η υψηλότερη μηνιαία διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που είχε ποτέ καταγραφεί από τα δύο λιμάνια ήταν 1,5 εκατ. TEUs και είχε καταγραφεί τον Ιούλιο του 2019. Ωστόσο, πλέον το ρεκόρ αυτό ξεπερνιέται κάθε μήνα, για έντεκα συναπτούς μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, αποκλειστικά για τον μήνα Μάιο, τα εισαγόμενα εμπορευματοκιβώτια καθώς και η συνολική διακίνηση και στα δύο λιμάνια ξεπέρασε τα προηγούμενα ρεκόρ που είχαν καταγραφεί. Το λιμάνι του Λος Άντζελες διαχειρίστηκε 535.714 εισαγόμενα TEUs, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 490.127 TEUs, κατά 9,3%. Αντίστοιχα, κατά τον ίδιο μήνα, το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς διαχειρίστηκε 444.736 εισαγόμενα TEUs.
Η άλλη όψη των ρεκόρ στις εισαγωγές που καταγράφονται, ωστόσο, έχει οδηγήσει αντίστοιχα σε αύξηση των εξαγωγών άδειων εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδα ρεκόρ. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι εξαγωγές άδειων εμπορευματοκιβωτίων και στα δύο λιμάνια της Καλιφόρνιας έφτασαν αθροιστικά τα 675.429 TEUs κατά τον μήνα Μάιο. Το μέγεθος αυτό είναι κατά πεντέμισι φορές μεγαλύτερο από τα 122.951 έμφορτα εμπορευματοκιβώτια προς εξαγωγή που διαχειρίστηκαν οι δύο λιμένες. Αυτό αφενός συμβαίνει διότι οι αμερικανικές εξαγωγές δεν έχουν ανακάμψει τόσο γρήγορα όσο οι εισαγωγές, ενώ αφετέρου και οι εταιρείες τακτικών γραμμών επιδιώκουν να μεταφέρουν πίσω στην Ασία τα εμπορευματοκιβώτια όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ