
Η συνεχιζόμενη διαταραχή στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στο κινεζικό λιμάνι του Yantian, η οποία προκλήθηκε από έξαρση κρουσμάτων της Covid-19, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Vespucci Maritime, Lars Jensen, έχει μπλοκάρει μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων από τον αριθμό αυτών που είχαν ακινητοποιηθεί στη Διώρυγα του Σουέζ λόγω του ατυχήματος του «Ever Given».
Κατά τη διάρκεια των 14 ημερών που παρατηρείται η συμφόρηση στο λιμάνι του Υantian, υπολογίζεται ότι το λιμάνι δεν μπόρεσε να διαχειριστεί περίπου 357.000 TEUs. Αντίστοιχα, το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ επηρέασε σε ημερήσια βάση τη ροή 55.000 TEUs, κάτι που σημαίνει ότι για τις έξι ημέρες που παρέμεινε κλειστή επηρεάστηκαν συνολικά 330.000 TEUs. Επιπροσθέτως, ο αντίκτυπος της κατάστασης που διαδραματίζεται στο λιμάνι του Yantian συνεχίζεται, ενώ υπάρχουν επίσης σημαντικές επιπτώσεις στα παρακείμενα λιμάνια της Νansha και του Shekou.
Όπως επισήμανε ο κ. Jensen στην ανάρτησή του στο LinkedIn, αυτή η κατά προσέγγιση εκτίμηση του αντικτύπου της συμφόρησης στο λιμάνι του Yantian βοηθά ώστε να καταστεί κατανοητό στους φορτωτές ότι δεν πρέπει να υποτιμήσουν το μέγεθος των αλυσιδωτών επιπτώσεων που θα ακολουθήσουν στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
Εν τω μεταξύ, η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd ανακοίνωσε ότι από τις 5 έως και τις 22 Ιουνίου τα οκτώ πλοία που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού και θα έδεναν στο λιμάνι του Yantian εν τέλει θα το προσπεράσουν, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος αναμονής των πλοίων και να αποφευχθεί η λιμενική συμφόρηση. Ωστόσο, ακριβώς επειδή η κατάσταση παραμένει ρευστή, οι ανωτέρω τροποποιήσεις στα δρομολόγια της εταιρείας ενδέχεται να αλλάξουν.
Μόλις αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία των λιμένων, σύμφωνα με τον κ. Jensen, πρέπει να αναμένεται μια σημαντική αύξηση στα προς διακίνηση φορτία, τουλάχιστον στον βαθμό που υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα πλοία τα οποία μπορούν να διαχειριστούν τον εν λόγω όγκο. Τέλος, επισήμανε ότι η αύξηση στη ζήτηση για μεταφορά φορτίων θα δημιουργήσει ενδεχομένως συμφόρηση στα λιμάνια προορισμού τις επόμενες δύο έως πέντε εβδομάδες, αλλά και επιπρόσθετες επιπλοκές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ