
Η συνεχιζόμενη διαταραχή στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στο κινεζικό λιμάνι του Yantian, η οποία προκλήθηκε από έξαρση κρουσμάτων της Covid-19, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό αναλυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Vespucci Maritime, Lars Jensen, έχει μπλοκάρει μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων από τον αριθμό αυτών που είχαν ακινητοποιηθεί στη Διώρυγα του Σουέζ λόγω του ατυχήματος του «Ever Given».
Κατά τη διάρκεια των 14 ημερών που παρατηρείται η συμφόρηση στο λιμάνι του Υantian, υπολογίζεται ότι το λιμάνι δεν μπόρεσε να διαχειριστεί περίπου 357.000 TEUs. Αντίστοιχα, το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ επηρέασε σε ημερήσια βάση τη ροή 55.000 TEUs, κάτι που σημαίνει ότι για τις έξι ημέρες που παρέμεινε κλειστή επηρεάστηκαν συνολικά 330.000 TEUs. Επιπροσθέτως, ο αντίκτυπος της κατάστασης που διαδραματίζεται στο λιμάνι του Yantian συνεχίζεται, ενώ υπάρχουν επίσης σημαντικές επιπτώσεις στα παρακείμενα λιμάνια της Νansha και του Shekou.
Όπως επισήμανε ο κ. Jensen στην ανάρτησή του στο LinkedIn, αυτή η κατά προσέγγιση εκτίμηση του αντικτύπου της συμφόρησης στο λιμάνι του Yantian βοηθά ώστε να καταστεί κατανοητό στους φορτωτές ότι δεν πρέπει να υποτιμήσουν το μέγεθος των αλυσιδωτών επιπτώσεων που θα ακολουθήσουν στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
Εν τω μεταξύ, η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd ανακοίνωσε ότι από τις 5 έως και τις 22 Ιουνίου τα οκτώ πλοία που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού και θα έδεναν στο λιμάνι του Yantian εν τέλει θα το προσπεράσουν, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος αναμονής των πλοίων και να αποφευχθεί η λιμενική συμφόρηση. Ωστόσο, ακριβώς επειδή η κατάσταση παραμένει ρευστή, οι ανωτέρω τροποποιήσεις στα δρομολόγια της εταιρείας ενδέχεται να αλλάξουν.
Μόλις αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία των λιμένων, σύμφωνα με τον κ. Jensen, πρέπει να αναμένεται μια σημαντική αύξηση στα προς διακίνηση φορτία, τουλάχιστον στον βαθμό που υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα πλοία τα οποία μπορούν να διαχειριστούν τον εν λόγω όγκο. Τέλος, επισήμανε ότι η αύξηση στη ζήτηση για μεταφορά φορτίων θα δημιουργήσει ενδεχομένως συμφόρηση στα λιμάνια προορισμού τις επόμενες δύο έως πέντε εβδομάδες, αλλά και επιπρόσθετες επιπλοκές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ