
Oι επιμέρους ναυτιλιακές αγορές των containerships και των bulkers σπάνε διαδοχικά ρεκόρ σε μια χρονιά που αναμφίβολα θα μνημονεύεται από αναλυτές και εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιρειών.
Η BIMCO με νέα της ανάλυση παρέχει κάποιους ιδιαίτερα ενδιαφέροντες αριθμούς της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Η πανδημία ενισχύει την ασιατική κυριαρχία
Η ανάκαμψη της Κίνας από τον αντίκτυπο της πανδημίας έχει οδηγήσει τις κινεζικές εισαγωγές ξηρών φορτίων στα υψηλότερα επίπεδά τους. Τους πρώτους πέντε μήνες του έτους οι εισαγωγές iron ore της Κίνας έχουν ανέλθει σε 471,8 εκατ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 26,5 εκατ. τόνων συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Την ίδια ώρα οι εν λόγω εισαγωγές είναι αυξημένες κατά 24,4 εκατ. τόνους σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο ρεκόρ που σημειώθηκε το 2019 (447,4 εκατ. τόνοι).
Ο ρόλος της Βόρειας Ευρώπης για τα containers
Παρά το γεγονός ότι η ισχυρότερη ανάπτυξη των εξαγωγών από την Ασία οδηγείται από τη Βόρεια Αμερική, το εμπόριο μεταξύ Άπω Ανατολής και τη Βόρειας Ευρώπης καταγράφει μεγαλύτερο όγκο. Η BIMCO εξηγεί ότι ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η άνοδος των ναύλων για τα συγκεκριμένα δρομολόγια οι οποίοι για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα $10.000/FEU. Ειδικότερα και σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, οι ναύλοι στις 8 Ιουνίου άγγιξαν τα $10.544/FEU. Μέχρι στιγμής οι ναύλοι για τα δρομολόγια Άπω Ανατολής-Βόρειας Ευρώπης κινούνται κατά μέσο όρο στα $8.224/FEU.
H Αφρική, ρυθμιστής των θαλάσσιων εξαγωγών βωξίτη
Ένα από τα πλέον «δημοφιλή» εξαγώγιμα εμπορεύματα της Αφρικής είναι ο βωξίτης με τη Γουινέα το 2020 να είναι υπεύθυνη για το 50% των διά θαλάσσης εξαγωγών. Τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2021 οι συγκεκριμένες ροές έχουν διαμορφωθεί σε 29,2 εκατ. τόνους, αριθμός ρεκόρ. Μέχρι στιγμής 258 ταξίδια έχουν ξεκινήσει από τη Γουινέα με τα 141 να αφορούν Capesizes.
Η Νότια Αμερική εξάγει ποσότητες σόγιας ρεκόρ
Μετά την «ραθυμία» των πρώτων μηνών, οι εξαγωγές σόγιας της Βραζιλίας τον Απρίλιο και τον Μάιο έσπασαν κάθε ρεκόρ. Και τους δύο μήνες οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σόγιας υπερέβησαν τους 16,3 εκατ. τόνους, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 14,8 εκατ. τόνων τον Απρίλιο του 2020. Συνολικά κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, η ανάπτυξη των βραζιλιάνικων εξαγωγών ανέρχεται σε 5,3%. Από τους 48,1 εκατ. τόνους σόγιας που εξήχθησαν από τη Βραζιλία το διάστημα αυτό, το 70% κατευθύνθηκε στην Κίνα. Ο αριθμός αυτός μεταφράζεται σε ναυλώσεις 455 Panamaxes χωρητικότητας 75.000 τόνων έκαστο.
Εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων ρεκόρ στις ΗΠΑ
Ρεκόρ εξαγωγών σόγιας συναντάται και στις ΗΠΑ. Την ίδια ώρα οι εισαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια της Βόρειας Αμερικής αυξήθηκαν κατά 33,6% τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2021, φτάνοντας στα 10,9 εκατ. TEUs. Κατά την BIMCO, πρόκειται για την πρώτη φορά που οι συγκεκριμένες εξαγωγές ξεπερνούν τα 10 εκατ. TEUs κατά το πρώτο τρίτο του έτους.
Τα ρεκόρ των άδειων κουτιών
Σε σύγκριση με τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2019, από τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ εξήχθησαν 62,5% περισσότερα άδεια εμπορευματοκιβώτια. Από αυτά, 2,9 εκατ. κουτιά φορτώθηκαν σε πλοία, ο μεγαλύτερος αριθμός σε επίπεδο τετραμήνου.
Στην Ασία για την εύρεση ενός ρεκόρ για τα δεξαμενόπλοια
Σε αντίθεση με τις επιμέρους αγορές ξηρού φορτίου και containerships, η αγορά των δεξαμενόπλοιων εξακολουθεί να υφίσταται τις συνέπειες της χαμηλότερης παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου. Ωστόσο και εδώ συναντάται ένα ρεκόρ. Το 2021 οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου έχουν ανέλθει στα υψηλότερα επίπεδα πενταμήνου. Το α’ πεντάμηνο οι εν λόγω εισαγωγές ανήλθαν σε 220,5 εκατ. τόνους σε σύγκριση με τους 215,6 εκατ. τόνους το αντίστοιχο διάστημα το 2020.
Φωτό: Вадим Чёрный/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…

Η Adani Enterprises, ναυαρχίδα του ομίλου Adani, εξήγγειλε στις 4 Νοεμβρίου σχέδια για άντληση 250 δισ. ρουπιών ($2,8 δισ.) μέσω rights issue μετοχών, σύμφωνα…

Η παραγωγή καυσίμων από διυλιστήρια της Νιγηρίας εισέρχεται σε νέα κλίμακα. Με την κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας να καθιερώνει δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές…

Έπειτα από ένα εύφλεκτο εξάμηνο στις σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας, οι Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ αποφάσισαν να θάψουν (;) το τσεκούρι του (εμπορικού) πολέμου,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ