Απανθρακοποίηση της ναυτιλίας: Το κάλεσμα της MSC για μια παγκόσμια προσέγγιση

Απανθρακοποίηση της ναυτιλίας: Το κάλεσμα της MSC για μια παγκόσμια προσέγγιση

116
Απανθρακοποίηση της ναυτιλίας: Το κάλεσμα της MSC για μια παγκόσμια προσέγγιση

H εταιρεία τακτικών γραμμών Mediterranean Shipping Company (MSC) ένωσε τις δυνάμεις της μαζί με άλλους μεταφορείς που υποστηρίζουν σθεναρά τη δημιουργία ενός παγκόσμιου ταμείου (fund) Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) για την απανθρακοποίηση, ενώ επίσης ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει την υιοθέτηση ενός δυνητικά παγκόσμιου μέτρου το οποίο θα περιλαμβάνει και την τιμολόγηση του άνθρακα.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία, πέραν των δικών της σημαντικών προσπαθειών για την αναβάθμιση της ενεργειακής αποτελεσματικότητας του στόλου της και τη δοκιμή διαφορετικών νέων καυσίμων και τεχνολογιών, υποστηρίζει συγκεκριμένες παγκόσμιες πρωτοβουλίες, που ενισχύουν την προσπάθεια απανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της MSC, κ. Soren Toft, η εφαρμογή ενός παγκόσμιου μέτρου που θα ενσωματώνει μεταξύ άλλων την τιμολόγηση του άνθρακα θα μπορούσε να συμβάλει στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου, μειώνοντας το τιμολογιακό κενό μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των καυσίμων μηδενικών ρύπων που καθίστανται πλέον διαθέσιμα. Παράλληλα, παρά τις τεράστιες επενδύσεις στις οποίες προβαίνει η εταιρεία για την αναβάθμιση του στόλου και των επιχειρησιακών λειτουργιών της, κατά τον κ. Toft, εκτεταμένες μακροπρόθεσμες λύσεις τη δεδομένη στιγμή δεν υπάρχουν. Υπάρχει, ωστόσο, ένα κενό στην Ε&Α, ούτως ώστε αυτά τα εναλλακτικά καύσιμα και οι νέες τεχνολογίες να φτάσουν στην αγορά, κενό το οποίο θα μπορούσε να καλύψει ένα διευρυμένο χρηματοδοτικό ταμείο έρευνας, που θα συνεισέφερε στην επίτευξη των στόχων τους οποίους έχει θέσει ο ΙΜΟ.

Τη δεδομένη στιγμή, η μόνη εμπορικά διαθέσιμη επιλογή για τη σημαντική και εκτεταμένη μείωση των εκπομπών στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας, η αξιοποίηση του LNG και των βιοκαυσίμων. Παρότι η MSC θεωρεί ότι τα διαθέσιμα εργαλεία αποτελούν σημαντικά στοιχεία, που πρέπει να ληφθούν υπόψη στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης, εκτιμά ότι οι επιλογές αυτές αποκλειστικά δεν θα οδηγήσουν σε μια μακροπρόθεσμη ή ολοκληρωτική λύση. Ζητήματα που αφορούν την αλυσίδα εφοδιασμού καθώς και τεχνικά θέματα, κατά τον CEO της MSC, πρέπει να επιλυθούν πριν τα νέα καύσιμα αξιοποιηθούν σε μεγάλη κλίμακα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

«Ο κλάδος χρειάζεται ένα εύρος εναλλακτικών καυσίμων, διαθέσιμων σε μεγάλη κλίμακα, και τα χρειάζεται επειγόντως», σημειώνει. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κύριες προκλήσεις τού σήμερα είναι ο καθορισμός ενός σωστού συνδυασμού μεταξύ νέων καυσίμων και τεχνολογιών, καθώς και η εφαρμογή βιώσιμων προτάσεων για επενδύσεις στην Έρευνα και Ανάπτυξη, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί αλλά και ο τελικός στόχος ενός μέλλοντος μηδενικών εκπομπών.

Για τους παραπάνω λόγους, η MSC μαζί με άλλα 17 μέλη του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Συμβουλίου (World Shipping Council) ανακοίνωσαν μέσω μιας ανοιχτής επιστολής την ανάληψη δράσεων και την υποστήριξη της πρότασης για ένα ταμείο έρευνας, το οποίο θα μπορούσε να συμβάλει στην προώθηση νέων τεχνολογιών και καυσίμων μηδενικών εκπομπών, προκειμένου η απανθρακοποίηση του κλάδου να γίνει πραγματικότητα. Επί του παρόντος, το IMRB (International Maritime Research and Development Board) αποτελεί το πρώτο πρόγραμμα του κλάδου ύψους $5 δισ., το οποίο υπό την ηγεσία του ΙΜΟ θα συντονίζει και θα συγκεντρώνει χρήματα προκειμένου να αξιοποιηθούν σε ερευνητικές δράσεις για τη μείωση των εκπομπών.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.