
Η παγκόσμια αγορά LNG, η οποία, σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα παρουσίαζε πλεόνασμα κατά το β΄ μισό της δεκαετίας, αντ’ αυτού καθίσταται όλο και πιο «σφιχτή» και ίσως στο εγγύς μέλλον καταγράφει ετήσια ελλείμματα ως απόρροια της καθυστέρησης της ανάπτυξης LNG projects στη Μοζαμβίκη εν μέσω σοβαρών ζητημάτων ασφάλειας στη χώρα.
Τα παραπάνω αναφέρει με report της η Rystad Energy, η οποία τονίζει ότι, ενώ η Μοζαμβίκη θεωρούνταν ότι θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή LNG, η πρόσφατη δήλωση ανωτέρας βίας της Total σηματοδοτεί καθυστερήσεις στην ανάπτυξη του χερσαίου συγκροτήματος παραγωγής LNG του γαλλικού κολοσσού. Την ίδια ώρα, οι εχθροπραξίες στην αφρικανική χώρα βάζουν στον «πάγο» το Rovuma LNG project της ExxonMobil. H ετήσια παραγωγική δυναμικότητα των δύο εγχειρημάτων ανέρχεται σε 28 εκατ. τόνους LNG.
H Rystad στην έκθεσή της εκτιμά ότι η αγορά ίσως καταγράψει απώλειες προσφοράς της τάξης των 9 εκατ. τόνων ετησίως μεταξύ 2026 και 2030, φέρνοντας τα πάνω κάτω στο παγκόσμιο ισοζύγιο. Ο οίκος αναλύσεων ανέμενε δε μια αρκετά ισορροπημένη αγορά το 2026. Οι παραπάνω εκτιμήσεις για την προσφορά ενδέχεται να αυξήσουν τη μεταβλητότητα των τιμών.
Ο Kaushal Ramesh, αναλυτής της αγοράς LNG, τονίζει ότι ο αντίκτυπος των καθυστερήσεων στη Μοζαμβίκη θα είναι ιδιαίτερα εμφανής το 2027, όταν και η προηγουμένως εκτιμώμενη υπερπροσφορά των 15,9 εκατ. τόνων θα υποχωρήσει στους 11 εκατ. τόνους. Ο ίδιος τονίζει ότι το 2028 η υπερπροσφορά LNG θα μειωθεί μόλις στο 1 εκατ. τόνους, πριν τελικά το 2029 η αγορά καταγράψει έλλειμμα της τάξης των 5,6 εκατ. τόνων.
Φωτό: YONHAP/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ