
Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων με εμπορευματοκιβώτια από την Ευρώπη στην Ασία ξεπέρασε, σύμφωνα με δημοσίευμα του Βloomberg, τα $10.000 για πρώτη φορά στα χρονικά, γεγονός που καταδεικνύει την πίεση που δέχονται αμφότεροι εξαγωγείς και εισαγωγείς που προσπαθούν να διαχειριστούν τις περίπλοκες εφοδιαστικές τους αλυσίδες.
Ειδικότερα, ο δείκτης World Container Index της Drewry κατέγραψε πως ο ναύλος ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ ανέβηκε στα $10.174, αυξημένος κατά 3,1% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και κατά 485% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Ο σύνθετος δείκτης των οκτώ σημαντικότερων εμπορικών δρόμων αυξήθηκε αντίστοιχα κατά 2% μέσα σε μία εβδομάδα, στα $6.257, ενώ σε σχέση με έναν χρόνο πριν η αύξηση που έχει υποστεί, σύμφωνα με την Drewry, αγγίζει το 293%. Μάλιστα, η αύξηση των δεικτών είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί από το 2011.
Στις ΗΠΑ αλλά και αλλού, πολλοί φορτωτές, δεδομένης της έλλειψης χωρητικότητας στα πλοία, χρειάστηκε να πληρώσουν ακόμα και πάνω από $10.000 ανά εμπορευματοκιβώτιο προκειμένου να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους διά θαλάσσης κατά τη φετινή χρονιά, καταβάλλοντας επιπλέον σημαντικές επιπρόσθετες επιβαρύνσεις προκειμένου να διασφαλίσουν την έγκαιρη παράδοσή τους ή να εξασφαλίσουν τη φόρτωσή τους.
Οι ναύλοι στην αγορά των τακτικών γραμμών έχουν αυξηθεί δραστικά, καθώς η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά των διαθέσιμων εμπορευματοκιβωτίων 20 και 40 ποδών, που μεταφέρουν το μεγαλύτερο μερίδιο του παγκόσμιου εμπορίου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, αφενός η ισχυρή καταναλωτική ζήτηση και οι πολλαπλές παραγγελίες από μέρους των εταιρειών για ανανέωση των αποθεμάτων τους, και αφετέρου οι διαταραχές στην ομαλή διεξαγωγή του εμπορίου που προκάλεσαν τόσο το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ όσο και η συμφόρηση στους λιμένες, αποτέλεσαν τους σημαντικότερους παράγοντες που οδήγησαν σε καθυστερήσεις καθώς και σε αυξημένα κόστη για τους φορτωτές.
Αντίθετα, η ανωτέρω κατάσταση της αγοράς ευνόησε τις εταιρείες τακτικών γραμμών, οι οποίες κατέγραψαν υπερκέρδη. Παράλληλα, οι μετοχές της A.P. Moller-Maersk, της μεγαλύτερης εταιρείας τακτικών γραμμών στον κόσμο, κατέγραψαν ιστορικό υψηλό την προηγούμενη εβδομάδα. Αντίστοιχα, η μετοχή της ισραηλινής εταιρείας ZIM Integrated Shipping Services, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης στα τέλη Ιανουαρίου, τελούσε υπό διαπραγμάτευση αυτόν τον μήνα σε τιμή τριπλάσια ($46,40 στις 28 Μαΐου) από αυτήν της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO), που ήταν $15 ανά μετοχή.
Φωτό: Kurt Cotoaga/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ