Σε υψηλά δεκαετίας οι ναύλοι στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων

Σε υψηλά δεκαετίας οι ναύλοι στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων

409
Σε υψηλά δεκαετίας οι ναύλοι στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων

Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων με εμπορευματοκιβώτια από την Ευρώπη στην Ασία ξεπέρασε, σύμφωνα με δημοσίευμα του Βloomberg, τα $10.000 για πρώτη φορά στα χρονικά, γεγονός που καταδεικνύει την πίεση που δέχονται αμφότεροι εξαγωγείς και εισαγωγείς που προσπαθούν να διαχειριστούν τις περίπλοκες εφοδιαστικές τους αλυσίδες.

Ειδικότερα, ο δείκτης World Container Index της Drewry κατέγραψε πως ο ναύλος ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ ανέβηκε στα $10.174, αυξημένος κατά 3,1% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και κατά 485% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Ο σύνθετος δείκτης των οκτώ σημαντικότερων εμπορικών δρόμων αυξήθηκε αντίστοιχα κατά 2% μέσα σε μία εβδομάδα, στα $6.257, ενώ σε σχέση με έναν χρόνο πριν η αύξηση που έχει υποστεί, σύμφωνα με την Drewry, αγγίζει το 293%. Μάλιστα, η αύξηση των δεικτών είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί από το 2011.

Πηγή: Drewry Shipping Consultants
Πηγή: Drewry Shipping Consultants

Στις ΗΠΑ αλλά και αλλού, πολλοί φορτωτές, δεδομένης της έλλειψης χωρητικότητας στα πλοία, χρειάστηκε να πληρώσουν ακόμα και πάνω από $10.000 ανά εμπορευματοκιβώτιο προκειμένου να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους διά θαλάσσης κατά τη φετινή χρονιά, καταβάλλοντας επιπλέον σημαντικές επιπρόσθετες επιβαρύνσεις προκειμένου να διασφαλίσουν την έγκαιρη παράδοσή τους ή να εξασφαλίσουν τη φόρτωσή τους.

Οι ναύλοι στην αγορά των τακτικών γραμμών έχουν αυξηθεί δραστικά, καθώς η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά των διαθέσιμων εμπορευματοκιβωτίων 20 και 40 ποδών, που μεταφέρουν το μεγαλύτερο μερίδιο του παγκόσμιου εμπορίου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, αφενός η ισχυρή καταναλωτική ζήτηση και οι πολλαπλές παραγγελίες από μέρους των εταιρειών για ανανέωση των αποθεμάτων τους, και αφετέρου οι διαταραχές στην ομαλή διεξαγωγή του εμπορίου που προκάλεσαν τόσο το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ όσο και η συμφόρηση στους λιμένες, αποτέλεσαν τους σημαντικότερους παράγοντες που οδήγησαν σε καθυστερήσεις καθώς και σε αυξημένα κόστη για τους φορτωτές.

Αντίθετα, η ανωτέρω κατάσταση της αγοράς ευνόησε τις εταιρείες τακτικών γραμμών, οι οποίες κατέγραψαν υπερκέρδη. Παράλληλα, οι μετοχές της A.P. Moller-Maersk, της μεγαλύτερης εταιρείας τακτικών γραμμών στον κόσμο, κατέγραψαν ιστορικό υψηλό την προηγούμενη εβδομάδα. Αντίστοιχα, η μετοχή της ισραηλινής εταιρείας ZIM Integrated Shipping Services, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης στα τέλη Ιανουαρίου, τελούσε υπό διαπραγμάτευση αυτόν τον μήνα σε τιμή τριπλάσια ($46,40 στις 28 Μαΐου) από αυτήν της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO), που ήταν $15 ανά μετοχή.

Φωτό: Kurt Cotoaga/ Unspash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.