
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ, η Σιγκαπούρη και η Ολλανδία συνεργάζονται από το 2019 προκειμένου να διερευνήσουν την αξιοποίηση και την εφαρμογή της ηλεκτρονικής φορτωτικής (e-Bill of Lading) στον εμπορικό δρόμο Ευρώπης-Άπω Ανατολής, στον οποίο οι λιμένες του Ρότερνταμ και της Σιγκαπούρης αντίστοιχα αποτελούν σημαντικούς κόμβους μεταφόρτωσης εμπορευμάτων.
Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, οι δύο λιμένες ολοκλήρωσαν μια δοκιμαστική εμπορευματική αποστολή χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική φορτωτική, προκειμένου να παρακολουθήσουν ζωντανά την εφαρμογή της νέας τεχνολογίας στην πράξη. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω αποστολή, η οποία αφορούσε τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων από το Βιετνάμ στο Ρότερνταμ μέσω της Σιγκαπούρης, εκτελέστηκε από την εταιρεία τακτικών γραμμών Ocean Network Express (ONE), η έδρα της οποίας βρίσκεται στη Σιγκαπούρη.
Η εν λόγω δοκιμή κατέδειξε ότι η ηλεκτρονική φορτωτική που εκδίδεται από μια πλατφόρμα θα μπορούσε να πιστοποιηθεί και να υποστεί επεξεργασία από μια άλλη εμπορική ψηφιακή πλατφόρμα. Ωστόσο, προτού καταστεί η διευρυμένη χρήση αυτής της νέας επιλογής εφικτή, οι δύο χώρες θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν τη νομοθεσία τους, ούτως ώστε, πέραν των έντυπων εγγράφων, η ηλεκτρονική φορτωτική να θεωρείται επίσης νομικά έγκυρη. Η Σιγκαπούρη έχει ήδη εναρμονίσει τη νομοθεσία της, ενώ η Ολλανδία εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση.
Επιπροσθέτως, τα αποτελέσματα της πρόσφατης δοκιμής έδειξαν ότι η ψηφιακή μεταβίβαση ιδιοκτησίας μέσω της ηλεκτρονικής φορτωτικής εξοικονομεί χρόνο και βελτιώνει την αποδοτικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις (εταιρεία τακτικών γραμμών και ο φορτωτής) που συνεργάστηκαν στην εκτέλεση της εν λόγω μεταφοράς μέσω της ηλεκτρονικής φορτωτικής κατάφεραν να μειώσουν τον συνολικό χρόνο επεξεργασίας των απαραίτητων εγγράφων από τις 6 έως 10 ημέρες, που είναι ο μέσος όρος για τα έντυπα έγγραφα, σε λιγότερο από 24 ώρες. Μάλιστα, η Digital Container Shipping Association (DCSA) εκτιμά ότι, εάν η ηλεκτρονική φορτωτική υιοθετούνταν στο 50% των εμπορευματικών ναυτιλιακών μεταφορών, θα ήταν δυνατόν να εξοικονομούνται πάνω από $4 δισ. ετησίως.
Φωτό: Port of Rotterdam
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ