
Η εταιρεία διαχείρισης τερματικών και παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics με έδρα το Ντουμπάι, Dubai Ports World (DPW), αναπτύσσει περαιτέρω το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό της μέσα από επενδύσεις σε νέα θαλάσσια και ενδοχώρια τερματικά.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμη να ξεκινήσει την κατασκευή του λιμένα βαθέων υδάτων της Μπανάνα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (ΛΔΚ), μετά τη συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ κυβέρνησης και DPW για την τροποποίηση του αρχικού συμβολαίου που είχε υπογραφεί το 2018 και παραχωρούσε στην DPW την ανάπτυξη και τη λειτουργία του λιμένα για τριάντα χρόνια. Μάλιστα, το λιμάνι της Μπανάνα θα είναι το πρώτο λιμάνι βαθέων υδάτων κατά μήκος της ακτογραμμής της ΛΔΚ στον Ατλαντικό Ωκεανό. Η κατασκευή του, σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα διαρκέσει δύο χρόνια, ενώ, μετά το πέρας αυτής, το νέο λιμάνι αναμένεται να συμβάλει στη σημαντική μείωση του κόστους αλλά και στην εξοικονόμηση χρόνου για το εμπόριο της χώρας, καθώς θα μπορεί να προσελκύσει περισσότερα απευθείας δρομολόγια μεγαλύτερων πλοίων από Ευρώπη και Ασία, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και της ευρύτερης περιοχής.
Παράλληλα, η DPW ανακοίνωσε την προσθήκη τριών κομβικών ενδοχώριων λιμένων στην περιοχή της Αλσατίας μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Swissterminal. Η διαχείριση των τριών γαλλικών ενδοχώριων λιμένων παραχωρείται μέσω σύμβασης υποπαραχώρησης στην Alsaceterminal, θυγατρική της Swissterminal, η οποία θα αναλάβει τα λιμάνια Ottmarsheim, Huningue-Village-Neuf και Ile Napoléon, εντός του 2021. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η DPW θα επεκτείνει το ήδη εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτει στην Ευρώπη, προσφέροντας στους πελάτες της περισσότερες μεταφορικές λύσεις και έναν αυξημένο αριθμό μεταφορικών συνδέσεων, ειδικά στη διασυνοριακή γραμμή μεταξύ Γαλλίας, Ελβετίας και Γερμανίας στην οποία δραστηριοποιούνται πολλές βιομηχανίες.
Μάλιστα, η στρατηγική θέση των ενδοχώριων λιμένων αναμένεται να αναβαθμιστεί σημαντικά στο εγγύς μέλλον. Οι νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις που πρόκειται να δημιουργηθούν θα συνδέσουν τους ενδοχώριους λιμένες με τα δύο κύρια γαλλικά λιμάνια της Χάβρης και της Μασσαλίας-Fos, ενώ οι εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές προς τα μεγαλύτερα λιμάνια της Βόρειας Περιοχής του Ρότερνταμ (Ολλανδία) και της Αμβέρσας (Βέλγιο) εκτιμάται ότι επίσης θα ενισχυθούν.
Φωτό: Jeon Heon-Kyun/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ