Δεξαμενόπλοια: Η «μοίρα» του παλαιότερου τονάζ

Δεξαμενόπλοια: Η «μοίρα» του παλαιότερου τονάζ

281
Δεξαμενόπλοια: Η «μοίρα» του παλαιότερου τονάζ

Tα μεγαλύτερα σε ηλικία δεξαμενόπλοια ίσως αναγκαστούν να εξέλθουν της αγοράς λόγω των αυξημένων περιβαλλοντικών νομοθεσιών της ναυτιλίας και των τεχνολογικών απαιτήσεων προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων.

Το ανωτέρω αναφέρει η Euronav στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το α΄ τρίμηνο του έτους. Χαρακτηριστικά η εταιρεία τονίζει στην ανακοίνωσή της ότι το orderbook των VLCCs απαρτίζεται κατά το 1/4 από πλοία διπλού καυσίμου. Παράλληλα σημειώνεται ότι, καθώς οι χρηματοδότες της ναυτιλίας έχουν στραμμένη την προσοχή τους σε projects μείωσης των εκπομπών και δεδομένου ότι το 1/4 του υφιστάμενου στόλου τόσο των VLCCs όσο και των Suezmaxes είναι άνω των 15 ετών και καταναλώνουν 22% περισσότερο καύσιμο απ’ ό,τι τα νεότερα πλοία, το παλαιότερο τονάζ θα δεχτεί πιέσεις.

Ακόμη, στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι τα μεγαλύτερα σε ηλικία δεξαμενόπλοια χρησιμοποιούνται για το «παράνομο εμπόριο» υγρών φορτίων μεταξύ Ιράν και Βενεζουέλας, δεδομένων των αμερικανικών κυρώσεων. Αντί να κατευθύνονται στις μονάδες ανακύκλωσης, τα πλοία αυτά πωλούνται σε ιδιώτες διαχειριστές και, σύμφωνα με στοιχεία της Gibson από το 2019, 83 παλαιότερα VLCCs έχουν αλλάξει χέρια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.