
Στον δρόμο για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα πλοία, θα πρέπει πιθανώς να ληφθεί υπόψη μια προσέγγιση εστιασμένη στον στόλο συνολικά παρά σε μεμονωμένα πλοία αυτού σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης, καταδεικνύει νέα ανάλυση της CE Delft για λογαριασμό της Ένωσης Δανών Πλοιοκτητών.
Συγκεκριμένα, στην εν λόγω ανάλυση σημειώνεται ότι, εάν πλοία χαμηλότερων ή μηδενικών εκπομπών προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο και πιο ακριβά, κλιματικά ουδέτερα καύσιμα τύχουν μεγαλύτερης αποδοχής στη ναυτιλία έως το τέλος της δεκαετίας, οι κανονισμοί για τις εκπομπές CO2 είναι πιθανό να πρέπει να λάβουν υπόψη την απόδοση του στόλου μιας ναυτιλιακής εταιρείας παρά αυτήν κάθε μεμονωμένου πλοίου του στόλου.
Η ανάλυση καταδεικνύει επίσης ότι, εάν παλαιότερα πλοία συνεχίσουν τη λειτουργία τους χωρίς καμία αλλαγή ή μετασκευή, τότε περισσότερα κεφάλαια θα είναι διαθέσιμα για τη ναυπήγηση νέων πλοίων με πολύ χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές CO2.
H Maria Skipper Schwenn, εκτελεστική διευθύντρια για την Ασφάλεια, το Περιβάλλον και τη Ναυτιλιακή Έρευνα της Ένωσης Δανών Πλοιοκτητών, σημειώνει: «Είμαστε ξεκάθαροι υποστηρικτές τού να αξιολογούμε τον στόλο στο σύνολό του όταν μετράμε τις εκπομπές CO2 μιας ναυτιλιακής εταιρείας. Αντί να γίνονται προσπάθειες ανεπαρκώς για όλα τα πλοία, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στα πιο καινούργια και πράσινα πλοία, κάτι που επιβεβαιώνει η έρευνα».
Η ίδια σημειώνει ότι τα νέα καύσιμα θα πρέπει να αποτελούν μέρος των προσπαθειών για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας και εξέφρασε την άποψη ότι τα νέα αυτά καύσιμα δεν θα είναι διαθέσιμα προς χρήση εντός αυτής της δεκαετίας, εκτός εάν δημιουργηθούν κίνητρα από τον ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ