
Προσφάτως, ο οίκος αξιολόγησης Standard & Poor’s (S&P) επιβεβαίωσε τη μακροπρόθεσμη βαθμολογία της ρωσικής εταιρείας διαχείρισης τερματικών DeloPorts στο επίπεδο B+, βάσει των αποτελεσμάτων της εταιρείας κατά το 2020 αλλά και των σταθερών προοπτικών της.
Παρά την πανδημία, λόγω της αύξησης στη διαχείριση σιτηρών και εμπορευματοκιβωτίων, τα αποτελέσματα της DeloPorts κατά το 2020 ήταν καλύτερα του αναμενομένου. Ένας από τους παράγοντες που συνέβαλαν σε αυτή την επιτυχία, σύμφωνα με την εταιρεία, ήταν η λειτουργία μιας επιπλέον προβλήτας στο λιμάνι του Νοβοροσίσκ κατά το 2019.
Βάσει των υπολογισμών της S&P, η αύξηση του ΕΒΙTDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) της DeloPorts ήταν 46%, ενώ η αναλογία κεφαλαίων από λειτουργικές δραστηριότητες (FFO) ως προς το χρέος ανήλθε στο 26% έναντι της πρόβλεψης για 20% στην οποία είχε προβεί ο οίκος αξιολόγησης.
Παράλληλα, η πρόβλεψη για τις «Σταθερές Προοπτικές» της εταιρείας που δόθηκε από τον οίκο αξιολόγησης υποδηλώνει ότι η DeloPorts έχει τις δυνατότητες και τις προϋποθέσεις για να διατηρήσει τον μέσο σταθμισμένο δείκτη FFO / χρέους στο επίπεδο του 25-30% για τα επόμενα τρία χρόνια. Όπως σημείωσε η S&P, ένας επιπρόσθετος παράγοντας που επηρέασε τη βαθμολογία της εταιρείας ήταν η αναπτυξιακή στρατηγική που έχει υιοθετήσει ο όμιλος Delo, ο μεγαλύτερος πάροχος μεταφορών και logistics στη Ρωσία, στον οποίο ανήκει και η DeloPorts, η οποία δεν στοχεύει στην εξαγορά νέων περιουσιακών στοιχείων μέσω δανεισμού για τα επόμενα δύο χρόνια, αλλά βασίζεται σε επενδύσεις οργανικής ανάπτυξης.
Η ίδια εκτίμηση του οίκου λαμβάνει υπόψη τις δυνητικές θετικές προοπτικές της ρωσικής οικονομίας κατά το 2021 και την επίδρασή τους στις δραστηριότητες του διαχειριστή τερματικών. Επιπροσθέτως, ο οίκος αξιολόγησε τη ρευστότητα της DeloPorts ως επαρκή, σημειώνοντας την ικανότητα της εταιρείας να τη διαχειρίζεται, έχοντας πρόσβαση σε τραπεζική χρηματοδότηση αλλά και στις κεφαλαιαγορές.
Τέλος, η S&P εκτιμά ότι ο κύκλος εργασιών της DeloPorts στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί το 2021-2022 κατά 8% έως 12% ετησίως, ενώ αντίστοιχα ο κύκλος εργασιών στην αγορά των σιτηρών θα σημειώσει άνοδο από 5% έως 7%, με το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA, βάσει του βασικού σεναρίου του οίκου, να κυμαίνεται μεταξύ του 78% και του 80%. Από την πλευρά της, η DeloPorts, μέσω του διευθύνοντος συμβούλου της, δήλωσε πως η εταιρεία πρέπει να συνεχίσει να πραγματοποιεί επενδύσεις οι οποίες έχουν σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην επιχειρησιακή λειτουργία των περιουσιακών της στοιχείων, αλλά και στην εικόνα της.
Φωτό: Tom Fisk/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ