
Η DP World (DPW), ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές τερματικών παγκοσμίως, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, διεκδικεί $210,2 εκατ. ως αποζημίωση από την κυβέρνηση του Τζιμπουτί στη συνεχιζόμενη δικαστική μάχη μεταξύ των δύο αναφορικά με τα δικαιώματα επί της παραχώρησης του τερματικού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Doraleh.
Πιο συγκεκριμένα, DPW και Τζιμπουτί βρίσκονται σε διαμάχη από το 2012 για το τερματικό Doraleh Container Terminal, που βρίσκεται στο Κέρας της Αφρικής, κατά μήκος των κύριων εμπορικών οδών στη νότια είσοδο της Ερυθράς Θάλασσας. Το εν λόγω τερματικό είχε παραχωρηθεί στην DPW, η οποία και το διαχειριζόταν έως το 2018, οπότε και η κυβέρνηση του Τζιμπουτί το κατέσχεσε.
Το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου, σε προηγούμενη απόφασή του, τον Ιανουάριο του 2020, είχε αποφανθεί ότι η παραχώρηση στην DPW της διαχείρισης του τερματικού είναι νόμιμη και δεσμευτική, ενώ είχε διατάξει το Τζιμπουτί να επαναφέρει εντός δύο μηνών τα δικαιώματα και τις παροχές όπως αυτές ορίζονται στη συμφωνία παραχώρησης του 2006 ή να καταβάλει αποζημιώσεις. Ωστόσο, το Τζιμπουτί είχε δηλώσει τότε ότι δεν αποδέχεται την απόφαση του δικαστηρίου.
Η DPW διεκδικεί τώρα αποζημίωση για τις εκτιμώμενες απώλειες εσόδων και τελών διαχείρισης από το 2018 έως και το τέλος Μαρτίου του τρέχοντος έτους μέσω του ίδιου δικαστηρίου, ενώ εξακολουθεί να επιδιώκει την αποκατάσταση της παραχώρησης, καθώς θεωρεί ότι το Τζιμπουτί είχε ενεργήσει παρανόμως κατάσχοντας το τερματικό ενώ η DPW κατείχε και κατέχει το νόμιμο δικαίωμα διαχείρισής του.
Από την πλευρά του Τζιμπουτί, πάντως, σύμβουλος του προέδρου δήλωσε πως η DPW μπορεί να προσφύγει εκ νέου, ωστόσο η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της και θεωρεί το ζήτημα λήξαν.
Αν το τερματικό δεν αποδοθεί ξανά στην DPW, η εταιρεία εκτιμά ότι οι απώλειές της, συμπεριλαμβανομένων των μελλοντικών κερδών, ξεπερνούν το $1 δισ. Η απόφαση σχετικά με την αξίωση της DP World από το διαιτητικό δικαστήριο του Λονδίνου αναμένεται, σύμφωνα με το Reuters, στις 29 Ιουνίου.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ