
Η DP World (DPW), ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές τερματικών παγκοσμίως, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, διεκδικεί $210,2 εκατ. ως αποζημίωση από την κυβέρνηση του Τζιμπουτί στη συνεχιζόμενη δικαστική μάχη μεταξύ των δύο αναφορικά με τα δικαιώματα επί της παραχώρησης του τερματικού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Doraleh.
Πιο συγκεκριμένα, DPW και Τζιμπουτί βρίσκονται σε διαμάχη από το 2012 για το τερματικό Doraleh Container Terminal, που βρίσκεται στο Κέρας της Αφρικής, κατά μήκος των κύριων εμπορικών οδών στη νότια είσοδο της Ερυθράς Θάλασσας. Το εν λόγω τερματικό είχε παραχωρηθεί στην DPW, η οποία και το διαχειριζόταν έως το 2018, οπότε και η κυβέρνηση του Τζιμπουτί το κατέσχεσε.
Το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου, σε προηγούμενη απόφασή του, τον Ιανουάριο του 2020, είχε αποφανθεί ότι η παραχώρηση στην DPW της διαχείρισης του τερματικού είναι νόμιμη και δεσμευτική, ενώ είχε διατάξει το Τζιμπουτί να επαναφέρει εντός δύο μηνών τα δικαιώματα και τις παροχές όπως αυτές ορίζονται στη συμφωνία παραχώρησης του 2006 ή να καταβάλει αποζημιώσεις. Ωστόσο, το Τζιμπουτί είχε δηλώσει τότε ότι δεν αποδέχεται την απόφαση του δικαστηρίου.
Η DPW διεκδικεί τώρα αποζημίωση για τις εκτιμώμενες απώλειες εσόδων και τελών διαχείρισης από το 2018 έως και το τέλος Μαρτίου του τρέχοντος έτους μέσω του ίδιου δικαστηρίου, ενώ εξακολουθεί να επιδιώκει την αποκατάσταση της παραχώρησης, καθώς θεωρεί ότι το Τζιμπουτί είχε ενεργήσει παρανόμως κατάσχοντας το τερματικό ενώ η DPW κατείχε και κατέχει το νόμιμο δικαίωμα διαχείρισής του.
Από την πλευρά του Τζιμπουτί, πάντως, σύμβουλος του προέδρου δήλωσε πως η DPW μπορεί να προσφύγει εκ νέου, ωστόσο η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της και θεωρεί το ζήτημα λήξαν.
Αν το τερματικό δεν αποδοθεί ξανά στην DPW, η εταιρεία εκτιμά ότι οι απώλειές της, συμπεριλαμβανομένων των μελλοντικών κερδών, ξεπερνούν το $1 δισ. Η απόφαση σχετικά με την αξίωση της DP World από το διαιτητικό δικαστήριο του Λονδίνου αναμένεται, σύμφωνα με το Reuters, στις 29 Ιουνίου.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ