
Η DP World (DPW), ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές τερματικών παγκοσμίως, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, διεκδικεί $210,2 εκατ. ως αποζημίωση από την κυβέρνηση του Τζιμπουτί στη συνεχιζόμενη δικαστική μάχη μεταξύ των δύο αναφορικά με τα δικαιώματα επί της παραχώρησης του τερματικού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Doraleh.
Πιο συγκεκριμένα, DPW και Τζιμπουτί βρίσκονται σε διαμάχη από το 2012 για το τερματικό Doraleh Container Terminal, που βρίσκεται στο Κέρας της Αφρικής, κατά μήκος των κύριων εμπορικών οδών στη νότια είσοδο της Ερυθράς Θάλασσας. Το εν λόγω τερματικό είχε παραχωρηθεί στην DPW, η οποία και το διαχειριζόταν έως το 2018, οπότε και η κυβέρνηση του Τζιμπουτί το κατέσχεσε.
Το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου, σε προηγούμενη απόφασή του, τον Ιανουάριο του 2020, είχε αποφανθεί ότι η παραχώρηση στην DPW της διαχείρισης του τερματικού είναι νόμιμη και δεσμευτική, ενώ είχε διατάξει το Τζιμπουτί να επαναφέρει εντός δύο μηνών τα δικαιώματα και τις παροχές όπως αυτές ορίζονται στη συμφωνία παραχώρησης του 2006 ή να καταβάλει αποζημιώσεις. Ωστόσο, το Τζιμπουτί είχε δηλώσει τότε ότι δεν αποδέχεται την απόφαση του δικαστηρίου.
Η DPW διεκδικεί τώρα αποζημίωση για τις εκτιμώμενες απώλειες εσόδων και τελών διαχείρισης από το 2018 έως και το τέλος Μαρτίου του τρέχοντος έτους μέσω του ίδιου δικαστηρίου, ενώ εξακολουθεί να επιδιώκει την αποκατάσταση της παραχώρησης, καθώς θεωρεί ότι το Τζιμπουτί είχε ενεργήσει παρανόμως κατάσχοντας το τερματικό ενώ η DPW κατείχε και κατέχει το νόμιμο δικαίωμα διαχείρισής του.
Από την πλευρά του Τζιμπουτί, πάντως, σύμβουλος του προέδρου δήλωσε πως η DPW μπορεί να προσφύγει εκ νέου, ωστόσο η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της και θεωρεί το ζήτημα λήξαν.
Αν το τερματικό δεν αποδοθεί ξανά στην DPW, η εταιρεία εκτιμά ότι οι απώλειές της, συμπεριλαμβανομένων των μελλοντικών κερδών, ξεπερνούν το $1 δισ. Η απόφαση σχετικά με την αξίωση της DP World από το διαιτητικό δικαστήριο του Λονδίνου αναμένεται, σύμφωνα με το Reuters, στις 29 Ιουνίου.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ