
H ABB εξασφάλισε ένα συμβόλαιο-ορόσημο με την ισπανική ναυπηγική εταιρεία Astilleros Gondán για την παροχή λύσεων ηλεκτρικής πρόωσης σε δέκα ποτάμια πορθμεία.
Τα μήκους 40 μ. επιβατηγά πλοία θα διαθέτουν χωρητικότητα έως και 540 ατόμων και μετά την παράδοσή τους, η οποία είναι προγραμματισμένη από το 2022 έως και το 2024, θα επιχειρούν στον ποταμό Τάγο στη Λισαβόνα. Τα πλοία θα διαχειρίζεται η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία Transtejo, S.A. ενώ η απόκτησή τους γίνεται στο πλαίσιο αντικατάστασης των πλοίων του στόλου της εταιρείας.
Εκτός από το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, η ABB θα παράσχει μια πλήρως ολοκληρωμένη λύση ηλεκτρικής πρόωσης και ένα ολοκληρωμένο σύστημα αυτοματισμών. Σύμφωνα με την ABB, η αντικατάσταση των δέκα συμβατικών πλοίων κατανάλωσης πετρελαίου της Transtejo με πλήρως ηλεκτρικά πλοία αναμένεται να αποφέρει μείωση στις ετήσιες εκπομπές CO2 κατά περίπου 6.500 τόνους, ποσότητα που ισοδυναμεί με τις ετήσιες εκπομπές CO2 1.400 αυτοκινήτων.
Η ηλεκτροδότηση του τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των ενδοποτάμιων μεταφορών, αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις προσπάθειες της Πορτογαλίας για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας έως το 2050. Σύμφωνα με το 2050 Carbon Neutrality Roadmap της χώρας, ο τομέας των μεταφορών στοχεύει σε μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 98% σε σχέση με τα επίπεδα του 2005, ενισχύοντας τον ρόλο του συστήματος δημοσίων μεταφορών και αντικαθιστώντας τα υπάρχοντα μέσα μεταφοράς με έναν ηλεκτρικό στόλο.
Φωτό: Astilleros Gondán
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ