
Τα οικονομικά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο δ΄ τριμήνου όσο και σε επίπεδο έτους δημοσιοποίησε ο διαχειριστής τερματικών Cosco Shipping Ports. Παρά το γεγονός ότι η πανδημία επηρέασε αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα κατά το α΄ μισό του 2020, η εταιρεία ανέκαμψε σημαντικά κατά το β΄ εξάμηνο. Ειδικότερα, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Cosco, τα έσοδα κατά το δ΄ τρίμηνο του 2020 αυξήθηκαν κατά 9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα $227,9 εκατ., ενώ και τα καθαρά κέρδη για την αντίστοιχη περίοδο ξεπέρασαν τα $98 εκατ., σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 11%.
Σε επίπεδο έτους, αντίστοιχα, τα έσοδα κατά το 2020 ξεπέρασαν το $1 δισ., σημειώνοντας μια ελαφριά πτώση κατά 2,6%. Τα καθαρά κέρδη, ωστόσο, αυξήθηκαν κατά 12,8% σε σύγκριση με το 2019, φτάνοντας τα $347,5 εκατ. Η ικανοποιητική πορεία τόσο κατά το δ΄ τρίμηνο όσο και σε επίπεδο έτους προήλθε από την αύξηση των εσόδων κατά το β΄ εξάμηνο, αλλά και από τη σημαντική μείωση του κόστους, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Όσον αφορά τα διαχειρισθέντα φορτία, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά το δ΄ τρίμηνο σημείωσε αύξηση κατά 3,5%, φτάνοντας τα 32.732.299 TEUs, σε σύγκριση με τα 31.615.221 εκατ. TEUs που είχαν διακινηθεί κατά το δ΄ τρίμηνο του 2019. Σε επίπεδο έτους, αντίστοιχα, η συνολική διαχείριση φορτίων από τα τερματικά του ομίλου παρέμεινε σταθερή στα 123.824.575 εκατ. TEUs (2019: 123.784.335 εκατ. TEUs).
Πιο συγκεκριμένα, η διακίνηση στα τερματικά της εταιρείας στην περιοχή της Κίνας μειώθηκε κατά 0,4%, στα 95.380.835 εκατ. TEUs, αντιπροσωπεύοντας το 77% της συνολικής διακίνησης του ομίλου. Αντίστοιχα, η συνολική διακίνηση στα τερματικά που διαθέτει η εταιρεία εκτός Κίνας (overseas regions) αυξήθηκε κατά 1,6%, στα 28.443.740 εκατ. TEUs, αντιπροσωπεύοντας το υπολειπόμενο 23% επί της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα τερματικά της Cosco.
Συνολικά, παρά τις σημαντικές προκλήσεις αλλά και την αβεβαιότητα που προκλήθηκε λόγω της πανδημίας του Covid-19, που επηρέασε τις παγκόσμιες μακροοικονομικές συνθήκες, η Cosco Shipping Ports κατάφερε να καταγράψει μια ικανοποιητική πορεία τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και σε επίπεδο διακινηθέντων φορτίων. Τέλος, όσον αφορά το 2021, η εταιρεία αναμένεται να συνεχίσει την αναβάθμιση του παγκόσμιου δικτύου των τερματικών της, μέσα από την υλοποίηση μιας επεκτατικής στρατηγικής, η οποία θα εστιάζει στην ανάπτυξη έργων και στη διενέργεια επενδύσεων εκτός Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ