
Σε «άγνωστα νερά» φαίνεται πως κατευθύνονται τα σκάφη αναψυχής που βρίσκονται στην Ελλάδα και υψώνουν τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν λάβει οι ελληνικές τελωνειακές αρχές από τη Γενική Διεύθυνση Τελωνείων, φαίνεται πως δημιουργούνται διακρίσεις σχετικά με την έκδοση ή μη Δελτίων Κίνησης Αορίστου Ισχύος στα παραπάνω σκάφη.
Σύμφωνα με τις οδηγίες, στις περιπτώσεις που τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής είναι ταξινομημένα στο όνομα προσώπου εγκατεστημένου εκτός εδάφους της ΕΕ και χρησιμοποιούνται από πρόσωπο εγκατεστημένο εκτός του τελωνειακού εδάφους της ΕΕ, αντί του Δελτίου Κίνησης Αορίστου Ισχύος και της ελεύθερης μετακίνησής τους, θα εκδίδεται το Δελτίο Κίνησης ισχύος έως 18 μηνών. Πρακτικά, το αποτέλεσμα είναι πως τα παραπάνω σκάφη αντιμετωπίζονται ως σκάφη τρίτης χώρας, δηλαδή εκείνων που δεν έχει πληρωθεί ο ΦΠΑ σε χώρα της ΕΕ, δημιουργώντας έτσι ένα πλήθος «γραφειοκρατικών» υποχρεώσεων, όπως η δυσκολία της ελεύθερης μετακίνησής τους, π.χ. η ανάγκη της αναφοράς τους στην ακτοφυλακή κατά τον απόπλου, τον κατάπλου και τη μετακίνησή τους.
Ωστόσο, η παραπάνω λογική έρχεται σε αντίθεση με τα άρθρα 41, 47 και 48 του Withdrawal Agreement, όπου ο Union Customs Code θα συνεχίσει να εφαρμόζεται σε αγαθά τα οποία διακινούνταν ελεύθερα εντός της ΕΕ πριν από τη λήξη της μεταβατικής περιόδου της εξόδου του ΗΒ από την ΕΕ. Επίσης, η παραπάνω λογική αντιτίθεται με το γεγονός πως, πριν από το Brexit, η μόνη επιλογή ενός φορολογικού υπόχρεου του ΗΒ ήταν η πληρωμή φόρου στο ΗΒ, που ήταν μέλος της ΕΕ.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω:
• Η Ελλάδα δεν συμμορφώνεται με τον Union Customs Code και δημιουργεί διακρίσεις των αγαθών της ΕΕ ανάλογα με την κατοικία του ταξινομημένου προσώπου στο οποίο ανήκει το σκάφος αναψυχής.
• Η μη έκδοση Δελτίων Κίνησης Αορίστου Ισχύος σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής κατοίκων του ΗΒ αποτυγχάνει να αναγνωρίσει το δικαίωμα των παραπάνω σκαφών για τα οποία έχει ήδη πληρωθεί ο ΦΠΑ στο ΗΒ πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 2020.
Όλα τα παραπάνω φαίνεται πως έχουν προκαλέσει σύγχυση στους κύκλους των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, με αποτέλεσμα τα σκάφη που υψώνουν τη σημαία του ΗΒ να κατευθύνονται προς την αλλαγή σημαίας σε άλλη χώρα εντός της ΕΕ.
Πιο συγκεκριμένα, σημαίες όπως η Μάλτα και η Κύπρος, που έχουν παρόμοιο νομοθετικό πλαίσιο με τη σημαία του ΗΒ, φαίνεται να αποτελούν ιδανικές επιλογές.
Μια άλλη εναλλακτική επιλογή θα ήταν η μετακίνηση των ιδιωτικών σκαφών σε μαρίνες του εξωτερικού και ο ελλιμενισμός τους σε μαρίνες των γειτονικών χωρών. Μια τέτοια «πολιτική» επιλογή, όμως, θα είναι οικονομικά επώδυνη για τις τοπικές κοινότητες όπου ελλιμενίζονται τα σκάφη και προσφέρουν θέσεις εργασίας αλλά και τουριστικό συνάλλαγμα σε πολλές παράκτιες περιοχές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ