
Oι επικεφαλής διεθνών φορέων της ναυτιλίας που συνιστούν το Round Table (INTERCARGO, INTERTANKO, BIMCO, ICS) συναντήθηκαν πρόσφατα ηλεκτρονικά προκειμένου να συζητήσουν τα φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο. Kατά την ψηφιακή συνάντηση οι εκπρόσωποι των οργανισμών επιβεβαίωσαν για ακόμη μία φορά τη δέσμευση της βιομηχανίας για την καθολική αναγνώριση των ναυτικών ως key workers, για την απανθρακοποίηση του κλάδου και για την επίλυση του σημαντικού ζητήματος της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας.
Η αναγνώριση του ρόλου των ναυτικών
H πανδημία του κορονοϊού έφερε στην επιφάνεια πληθώρα ζητημάτων προς επίλυση όπως η ανάγκη διαχείρισης της κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων, η πρόσβαση των ναυτικών σε ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες και η προτεραιότητά τους στα εμβολιαστικά προγράμματα.
Ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της INTERCARGO ανέφερε ότι είναι απαραίτητο κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμοί να συντονίσουν ένα εμβολιαστικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς σε συμφωνία με το χρονοδιάγραμμα του ΠΟΥ.
Εκπομπές GHG
Η μείωση των εκπομπών από τα πλοία αποτελεί προτεραιότητα για τη βιομηχανία. Tα μέλη του Round Table υπογράμμισαν την ανάγκη ελέγχου και μείωσης των εκπομπών GHG. Τόνισαν επίσης ότι μεγάλης κλίμακας επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη είναι υψίστης σημασίας για την πραγματική πρόοδο προς μια βιομηχανία μηδενικού άνθρακα έως το 2050.
Οι επικεφαλής του Round Table επανέλαβαν τη δέσμευσή τους στην πρωτοβουλία της βιομηχανίας Maritime Research and Development Board (IMRB) για την επιτάχυνση της χρήσης καυσίμων και τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών άνθρακα για τη ναυτιλία.
Πειρατεία
Ο κίνδυνος πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων σε πλοία στον Κόλπο της Γουινέας συνεχίζει να αυξάνεται. Παρά το γεγονός ότι η Νιγηρία πρόσφατα ανέλαβε πρωτοβουλίες ενίσχυσης της ναυτικής ασφάλειας, τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών αυτών θα χρειαστούν κάποιο χρονικό διάστημα για να φανούν, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση. Το Round Table της ναυτιλίας συμφώνησε ομόφωνα για τη λήψη όλων των απαραίτητων ενεργειών προς τη μείωση των περιστατικών πειρατείας στα ύδατα της Νιγηρίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ