
Παρά τον αντίκτυπο της πανδημίας, το λιμάνι της Βαρκελώνης, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, έκλεισε το οικονομικό έτος 2020 με θετικό οικονομικό αποτέλεσμα, ύψους 17 εκατ. ευρώ. Το θετικό αυτό αποτέλεσμα αποτελεί σημαντική εξέλιξη, δεδομένης της πτώσης των εσόδων λόγω της μείωσης της κίνησης του λιμένα και των ενισχύσεων που παρείχε σε πληγείσες επιχειρήσεις προκειμένου να μετριαστεί το πλήγμα του Covid-19.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι απώλειες που υπέστη το λιμάνι της Βαρκελώνης το 2020 λόγω της πανδημίας ανέρχονται σε περίπου 34 εκατ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, ο κύκλος εργασιών του λιμένα ανήλθε σε 139 εκατ. ευρώ το 2020, μειωμένος κατά 20% σε σχέση με τα 172 εκατ. ευρώ του 2019. Η μείωση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση της συνολικής κίνησης, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 25% των τελών χρήσης.
Πιο συγκεκριμένα, η κίνηση στον λιμένα της Βαρκελώνης ήταν άνιση κατά τη διάρκεια του έτους, παρουσιάζοντας σημαντικές διακυμάνσεις. Η εμπορευματική κίνηση σημείωσε απότομη πτώση, ιδιαίτερα τον Απρίλιο και τον Μάιο, ωστόσο ανέκαμψε σταδιακά έως το τέλος του έτους, οπότε και καταγράφηκαν διψήφιες αυξήσεις τόσο στη συνολική κίνηση του λιμένα, η οποία αυξήθηκε κατά 23% τον Δεκέμβριο, όσο και στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, όπου η αύξηση άγγιξε το 25%. Ωστόσο, παρά την ανάκαμψη της κίνησης και των φορτίων, η συνολική διακίνηση στο λιμάνι κατά το 2020 ανήλθε σε 59,5 εκατ. τόνους, μειωμένη κατά 11,9% σε σχέση με το 2019.
Ειδικότερα, τα τερματικά εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα διαχειρίστηκαν σχεδόν 3 εκατ. TEUs, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 11% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αντίστοιχα, η διακίνηση υγρών χύδην φορτίων έφτασε τους 12,9 εκατ. τόνους (-20% σε σχέση με το 2019), ενώ των ξηρών χύδην φορτίων ξεπέρασε τους 4 εκατ. τόνους, παραμένοντας σταθερή σε σύγκριση με το 2019. Η διακίνηση νέων οχημάτων, που επηρεάστηκε σημαντικά από την αβεβαιότητα και την οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία, σημείωσε πτώση της τάξης του 38% κατά το 2020, ενώ και η κίνηση συμβατικών φορτίων (συμπεριλαμβανομένης και της κίνησης Ro-Ro) μειώθηκε κατά 16%.
Όσον αφορά την επιβατική κίνηση του λιμένα της Βαρκελώνης, η αναστολή όλων των δρομολογίων κρουαζιέρας από τον Μάρτιο έως και σήμερα, σε συνδυασμό με την περιορισμένη κίνηση επιβατών στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια που ξεκίνησαν από τον Ιούνιο και έπειτα, είχε ως αποτέλεσμα η συνολική κίνηση επιβατών στο λιμάνι να σημειώσει κατακόρυφη πτώση κατά 86% (από 4,6 εκατ. επιβάτες το 2019 μόλις 858.000 το 2020). Ειδικότερα οι επιβάτες κρουαζιέρας μειώθηκαν κατά 94%, ενώ οι επιβάτες ακτοπλοΐας κατά 58%.
Τέλος, σύμφωνα με την ανακοίνωση, κατά τη διάρκεια του 2020 ο λιμένας της Βαρκελώνης προέβη σε δημόσιες επενδύσεις ύψους 27 εκατ. ευρώ, σημαντικά λιγότερες από αυτές που είχαν προγραμματιστεί και κατά 56% μειωμένες σε σχέση με το 2019.
Φωτό: Oleg Ilyushin/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ