Ναυτιλία και καθαρότερες μορφές ενέργειας: Ποιο το κόστος για τους καταναλωτές

Ναυτιλία και καθαρότερες μορφές ενέργειας: Ποιο το κόστος για τους καταναλωτές

116
Ναυτιλία και καθαρότερες μορφές ενέργειας: Ποιο το κόστος για τους καταναλωτές

Ο Soren Skou, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας τακτικών γραμμών στον κόσμο, δήλωσε στο BBC ότι οι καταναλωτές θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι περισσότερο για τα αγαθά τους, εάν αυτό πρόκειται να συμβάλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Όπως υποστηρίζει, για την εταιρεία του το επιπλέον κόστος για τη μετάβαση σε πράσινης μορφής ενέργεια ανέρχεται σε δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά για τον μεμονωμένο καταναλωτή, για το μεμονωμένο προϊόν, το κόστος θα είναι μηδαμινό.

Χαρακτηριστικά, σε ένα εμπορευματοκιβώτιο με αθλητικά υποδήματα από το Βιετνάμ, το επιπλέον κόστος ανά ζεύγος θα ήταν περίπου έξι σεντς. Επομένως, βάσει αυτής της εκτίμησης, θεωρεί ότι τέτοιες αυξήσεις δεν θα επηρεάσουν πραγματικά τις καταναλωτικές συνήθειες των αγοραστών.

Όπως υποστηρίζει, φιλοδοξία της εταιρείας του είναι η «απεξάρτηση» των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων από τον άνθρακα. Επί του παρόντος, η εταιρεία ξοδεύει $4 δισ. τον χρόνο σε καύσιμα, ωστόσο για τη μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας θα πρέπει να ξοδέψει το διπλάσιο ποσό. Η κάλυψη αυτού του επιπλέον κόστους θα σήμαινε ότι οι ναύλοι που χρεώνει τους πελάτες της η Maersk θα έπρεπε να αυξηθούν κατά 20%.

Κατά το 2020, οι ναύλοι αυξήθηκαν σημαντικά εν μέσω προβλημάτων που συνδέονται με την πανδημία του κορονοϊού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα κέρδη της Maersk να αυξηθούν κατά 44%, ξεπερνώντας τα $8,2 δισ., με την πλειονότητα εξ αυτών να προέρχεται από τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω θαλάσσης. Παρά τη σημαντική αύξηση της κερδοφορίας, ωστόσο, κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο της Maersk, τα κέρδη αυτά ήδη επενδύονται για τη μείωση των ρύπων.