
Ο Soren Skou, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας τακτικών γραμμών στον κόσμο, δήλωσε στο BBC ότι οι καταναλωτές θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι περισσότερο για τα αγαθά τους, εάν αυτό πρόκειται να συμβάλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Όπως υποστηρίζει, για την εταιρεία του το επιπλέον κόστος για τη μετάβαση σε πράσινης μορφής ενέργεια ανέρχεται σε δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά για τον μεμονωμένο καταναλωτή, για το μεμονωμένο προϊόν, το κόστος θα είναι μηδαμινό.
Χαρακτηριστικά, σε ένα εμπορευματοκιβώτιο με αθλητικά υποδήματα από το Βιετνάμ, το επιπλέον κόστος ανά ζεύγος θα ήταν περίπου έξι σεντς. Επομένως, βάσει αυτής της εκτίμησης, θεωρεί ότι τέτοιες αυξήσεις δεν θα επηρεάσουν πραγματικά τις καταναλωτικές συνήθειες των αγοραστών.
Όπως υποστηρίζει, φιλοδοξία της εταιρείας του είναι η «απεξάρτηση» των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων από τον άνθρακα. Επί του παρόντος, η εταιρεία ξοδεύει $4 δισ. τον χρόνο σε καύσιμα, ωστόσο για τη μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας θα πρέπει να ξοδέψει το διπλάσιο ποσό. Η κάλυψη αυτού του επιπλέον κόστους θα σήμαινε ότι οι ναύλοι που χρεώνει τους πελάτες της η Maersk θα έπρεπε να αυξηθούν κατά 20%.
Κατά το 2020, οι ναύλοι αυξήθηκαν σημαντικά εν μέσω προβλημάτων που συνδέονται με την πανδημία του κορονοϊού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα κέρδη της Maersk να αυξηθούν κατά 44%, ξεπερνώντας τα $8,2 δισ., με την πλειονότητα εξ αυτών να προέρχεται από τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω θαλάσσης. Παρά τη σημαντική αύξηση της κερδοφορίας, ωστόσο, κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο της Maersk, τα κέρδη αυτά ήδη επενδύονται για τη μείωση των ρύπων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ