
Το Ισραήλ προσπαθεί να εντοπίσει το πλοίο που ευθύνεται για την πετρελαιοκηλίδα, η οποία είχε ως αποτέλεσμα μεγάλος τμήμα της ακτογραμμής του στη Μεσόγειο να γεμίσει από πίσσα, μια οικολογική καταστροφή που θα πάρει μήνες ή και χρόνια για να καθαριστεί, σύμφωνα με αξιωματούχους.
Χιλιάδες εθελοντές συγκεντρώθηκαν σήμερα για να καθαρίσουν τους όγκους πίσσας από τις παραλίες. Ο ισραηλινός στρατός ανέφερε πως κινητοποιεί χιλιάδες στρατιώτες για να βοηθήσουν τις προσπάθειες. Οι αρχές προειδοποιούν τους πολίτες να μην προσεγγίζουν τις πληγείσες περιοχές μέχρι νεωτέρας.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις κάνουν λόγο για μια καταστροφή. Επιβεβαιώνοντας το κόστος για την άγρια ζωή, ανήρτησαν φωτογραφίες χελωνών που είχαν καλυφθεί από πίσσα.
Το περιστατικό ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια μιας χειμερινής καταιγίδας, που καθιστούσε δύσκολο να διακρίνει κανείς την πίσσα που προσέγγιζε τις ακτές και να την αντιμετωπίσει ενώ έπλεε στη θάλασσα, επισημαίνουν Ισραηλινοί αξιωματούχοι.
Σε συνεργασία με ευρωπαϊκές υπηρεσίες, το Ισραήλ αναζητά την πιθανή πηγή μιας πετρελαιοκηλίδας που προκάλεσε την 11η Φεβρουαρίου ένα πλοίο, που διέπλεε σε απόσταση 50 χιλιόμετρων από τις ακτές. Εικόνες από τους δορυφόρους και η διαμόρφωση ενός μοντέλου κίνησης των κυμάτων βοηθούν στο να περιοριστεί η έρευνα.
Εννέα πλοία που βρίσκονταν στην περιοχή ερευνώνται, δήλωσε η υπουργός Περιβαλλοντικής Προστασίας Γκίλα Γκάμλιελ.
«Οι πιθανότητες είναι παραπάνω από καλές ότι θα καταφέρουμε να εντοπίσουμε το συγκεκριμένο πλοίο», είπε η ίδια στο Ynet TV.
Εάν καταφέρει να βρει το πλοίο, το Ισραήλ θα προσφύγει στη δικαιοσύνη σε βάρος του. Μία περίπτωση θα ήταν να μηνύσει τις ασφαλιστικές εταιρείες για την καταβολή αποζημίωσης, που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για τη διαχείριση των οποίων θα χρειαστούν ενδεχομένως δεκάδες εκατομμύρια σεκέλ.
Την περασμένη εβδομάδα, μια πτεροφάλαινα μήκους 17 μέτρων ξεβράστηκε σε παραλία του βόρειου Ισραήλ. Η Αρχή Φύσης και Πάρκων της χώρας γνωστοποίησε σήμερα ότι κατά τη διαδικασία νεκροψίας, εντοπίστηκε υλικό, με βάση το πετρέλαιο, στο κουφάρι της φάλαινας.
Πηγή, Φωτο: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ