
Το Ισραήλ προσπαθεί να εντοπίσει το πλοίο που ευθύνεται για την πετρελαιοκηλίδα, η οποία είχε ως αποτέλεσμα μεγάλος τμήμα της ακτογραμμής του στη Μεσόγειο να γεμίσει από πίσσα, μια οικολογική καταστροφή που θα πάρει μήνες ή και χρόνια για να καθαριστεί, σύμφωνα με αξιωματούχους.
Χιλιάδες εθελοντές συγκεντρώθηκαν σήμερα για να καθαρίσουν τους όγκους πίσσας από τις παραλίες. Ο ισραηλινός στρατός ανέφερε πως κινητοποιεί χιλιάδες στρατιώτες για να βοηθήσουν τις προσπάθειες. Οι αρχές προειδοποιούν τους πολίτες να μην προσεγγίζουν τις πληγείσες περιοχές μέχρι νεωτέρας.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις κάνουν λόγο για μια καταστροφή. Επιβεβαιώνοντας το κόστος για την άγρια ζωή, ανήρτησαν φωτογραφίες χελωνών που είχαν καλυφθεί από πίσσα.
Το περιστατικό ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια μιας χειμερινής καταιγίδας, που καθιστούσε δύσκολο να διακρίνει κανείς την πίσσα που προσέγγιζε τις ακτές και να την αντιμετωπίσει ενώ έπλεε στη θάλασσα, επισημαίνουν Ισραηλινοί αξιωματούχοι.
Σε συνεργασία με ευρωπαϊκές υπηρεσίες, το Ισραήλ αναζητά την πιθανή πηγή μιας πετρελαιοκηλίδας που προκάλεσε την 11η Φεβρουαρίου ένα πλοίο, που διέπλεε σε απόσταση 50 χιλιόμετρων από τις ακτές. Εικόνες από τους δορυφόρους και η διαμόρφωση ενός μοντέλου κίνησης των κυμάτων βοηθούν στο να περιοριστεί η έρευνα.
Εννέα πλοία που βρίσκονταν στην περιοχή ερευνώνται, δήλωσε η υπουργός Περιβαλλοντικής Προστασίας Γκίλα Γκάμλιελ.
«Οι πιθανότητες είναι παραπάνω από καλές ότι θα καταφέρουμε να εντοπίσουμε το συγκεκριμένο πλοίο», είπε η ίδια στο Ynet TV.
Εάν καταφέρει να βρει το πλοίο, το Ισραήλ θα προσφύγει στη δικαιοσύνη σε βάρος του. Μία περίπτωση θα ήταν να μηνύσει τις ασφαλιστικές εταιρείες για την καταβολή αποζημίωσης, που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για τη διαχείριση των οποίων θα χρειαστούν ενδεχομένως δεκάδες εκατομμύρια σεκέλ.
Την περασμένη εβδομάδα, μια πτεροφάλαινα μήκους 17 μέτρων ξεβράστηκε σε παραλία του βόρειου Ισραήλ. Η Αρχή Φύσης και Πάρκων της χώρας γνωστοποίησε σήμερα ότι κατά τη διαδικασία νεκροψίας, εντοπίστηκε υλικό, με βάση το πετρέλαιο, στο κουφάρι της φάλαινας.
Πηγή, Φωτο: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ