
Σε μια προσπάθεια να τονώσει την εθνική οικονομία, ο πρόεδρος της Νιγηρίας, Muhammadu Buhari, ανακοίνωσε την επιθυμία του για άμεση ολοκλήρωση των έργων στη σιδηροδρομική γραμμή Itakpe-Ajaokuta-Warri, μήκους 26 χλμ., η οποία θα επιτρέψει την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών στην αφρικανική χώρα. Το συγκεκριμένο έργο δεν έχει ολοκληρωθεί εδώ και 30 έτη, προκαλώντας κυκλοφοριακό χάος στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές στις νότιες επαρχίες, όπου βρίσκονται τα μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Ο Νιγηριανός πρόεδρος, σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, έδωσε μάλιστα «εντολή» στο Υπουργείο Μεταφορών να ολοκληρώσει έργα υποδομών με τα οποία θα συνδέονται όλα τα σημαντικά εμπορικά λιμάνια της Νιγηρίας ‒συμπεριλαμβανομένων των λιμένων Apapa, Tin Can, Warri, Onne και Calabar‒ μεταξύ τους αλλά και με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Ωστόσο, πράκτορες στα κεντρικά λιμάνια του νότου δηλώνουν σε ανακοινώσεις και συνεντεύξεις τους ότι τα αυξανόμενα φαινόμενα ανομίας και οικονομικών εγκλημάτων σε ολόκληρη τη χώρα επηρεάζουν άμεσα την εύρυθμη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας της Νιγηρίας.
Τα συχνότερα σε αριθμό καταγραφής εγκλήματα στις λιμενικές ζώνες είναι η κλοπή, οι φθορές ξένης περιουσίας και οι κλοπές χρήσης. Ιδιαίτερα διαδεδομένη είναι η αφαίρεση εξαρτημάτων από οχήματα που μεταφέρονται με Ro-Ro ή και ΙΧ, όπως καθρέφτες, προβολείς και κιβώτια ταχυτήτων, που μεταπωλούνται ως ανταλλακτικά. Οι κλοπές λαμβάνουν χώρα παρά την παρουσία φρουρών ασφαλείας, από ανεξέλεγκτες συμμορίες.
Άλλα ζητήματα που δυσκολεύουν την ασφάλεια των λιμένων είναι οι πλημμελείς έλεγχοι ασφαλείας και επιθεώρησης στους τερματικούς σταθμούς από τις νιγηριανές δυνάμεις ασφαλείας. Επιπλέον, είναι πολυάριθμες οι καταγγελίες για βαθιά διαφθορά σε όλες τις βαθμίδες εποπτείας, επιθεωρήσεων αλλά και διοίκησης, όπου διοικητικό προσωπικό ή αξιωματούχοι «απαιτούν» δωροδοκίες, ειδικά στο Apapa Complex στο Λάγος, τον μεγαλύτερο λιμενικό τερματικό σταθμό στη χώρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ