
Μείωση 9,3% καταγράφηκε στο έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας στο σύνολο του 2020, μετά και τη νέα πτώση κατά 2,3% τον περασμένο Δεκέμβριο, παρά την αύξηση της αξίας των εξαγωγών τον συγκεκριμένο μήνα.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 4.439,8 εκατ. ευρώ τον μήνα 2020 έναντι 4.544,2 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2019, παρουσιάζοντας μείωση 2,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 19,5 εκατ. ευρώ ή 0,6%, ενώ τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 31,7 εκατ. ευρώ ή 1%.
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 2.979,8 εκατ. ευρώ έναντι 2.907,8 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 2,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 255,1 εκατ. ευρώ ή 12,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 187,7 εκατ. ευρώ ή 9,5%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 1.460,0 εκατ. ευρώ έναντι 1.636,4 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο 2019, παρουσιάζοντας μείωση 10,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 235,6 εκατ. ευρώ ή 16,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 156,0 εκατ. ευρώ ή 11,9%).
Το δωδεκάμηνο πέρυσι, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 48.621,7 εκατ. ευρώ έναντι 55.847,3 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2019, παρουσιάζοντας μείωση 12,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 2.026,4 εκατ. ευρώ ή 4,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 1.788,0 εκατ. ευρώ ή 4,4%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 30.705,3 εκατ. ευρώ έναντι 33.866,9 εκατ. ευρώ το 2019, παρουσιάζοντας μείωση 9,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 738,8 εκατ. ευρώ ή 3,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 675,0 εκατ. ευρώ ή 2,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 17.916,4 εκατ. ευρώ έναντι 21.980,4 εκατ. ευρώ το 2019, παρουσιάζοντας μείωση 18,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 2.765,2 εκατ. ευρώ ή 15,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 2.463,0 εκατ. ευρώ ή 13,9%).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ