
															Η Rolls-Royce Holdings προέβλεψε σε ανακοίνωσή της ότι οι πολύ αρνητικές συγκυρίες της εποχής έχουν αντίκτυπο στα αεροπορικά ταξίδια και θα υπάρξει σημαντική καθυστέρηση στην ανάκαμψη των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων.
Κυβερνήσεις, ειδικά στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή και στη Βόρεια Αμερική, έχουν επαναθεσπίσει αυστηρότερους ταξιδιωτικούς περιορισμούς προκειμένου να επιβραδύνουν την εξάπλωση των πολύ μεταδοτικών στελεχών του κορονοϊού που εμφανίστηκαν τους τελευταίους μήνες.
Εν τω μεταξύ, το Ισραήλ ήδη απαγόρευσε όλες τις τακτικές πτήσεις από και προς το Τελ Αβίβ, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο εξετάζει εάν θα επιβάλει καραντίνες στους επιβάτες προς τη Βρετανία, εξέλιξη που θα έχει ακόμα χειρότερες συνέπειες για τον ταξιδιωτικό κλάδο.
Οι νέες αυτές συνθήκες οδήγησαν τις αεροπορικές εταιρείες στο να μειώσουν τα δρομολόγιά τους και να ακυρώσουν πολλές πτήσεις, καθυστερώντας σημαντικά την ανάκαμψη του αεροπορικού κλάδου. Ο μάλλον αργός ρυθμός εμβολιασμών πολλών ομάδων του πληθυσμού που ταξιδεύουν συχνά (ηλικίας 30-65 ετών) αλλά και οι συνεχείς αλλαγές στα αεροπορικά notams πολλών κρατών, με τα οποία απαγορεύονται πτήσεις ή περιορίζονται οι δυνατότητες διεθνών επισκέψεων ειδικά από επαγγελματίες και τακτικούς επιβάτες, δημιουργούν ασυνήθιστες συνθήκες. Η νέα τάξη πραγμάτων οδηγεί σε κατάρρευση πολλούς αερομεταφορείς, μεταξύ των οποίων η Alitalia, η Thai και η Norwegian Air, ενώ πολλοί ειδικοί προειδοποιούν ότι, εάν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, μεγάλο μέρος των αεροπορικών εταιρειών της δύσης θα χρεοκοπήσουν.
Ο βρετανικός κατασκευαστής κινητήρων αναμένει τώρα ότι οι ώρες πτήσης για τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου θα φτάσουν το 55% των επιπέδων του 2019, έναντι προηγούμενης εκτίμησης που είχε ανακοινώσει, που ήταν 70%.
Στο ίδιο πλαίσιο, και η κατασκευάστρια Airbus SE την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε στα ΜΜΕ ότι επιβραδύνει τους ρυθμούς παραγωγής της σε όλους τους τύπους αεροσκαφών, αρκετοί εκ των οποίων εφοδιάζονται με κινητήρες της Rolls-Royce.
Φωτό: Τheregularjo/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ