
Τα έσοδα από τις εξαγωγές αργού πετρελαίου του OPEC για το 2020 θα μπορούσαν να μειωθούν στα 323 δισ. δολάρια, δήλωσε η Αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (ΕΙΑ) σε έκθεσή της, σημειώνοντας ότι αυτό θα ήταν το χαμηλότερο επίπεδο εσόδων σε 18 χρόνια.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του oilprice.com, τα αντίστοιχα έσοδα πετρελαίου για το 2019 ανήλθαν σε 595 δισ. δολάρια.
Χωρίς να αποτελεί έκπληξη, το μεγαλύτερο κομμάτι των συλλογικών εσόδων από το πετρέλαιο του OPEC για το 2020 αφορά τη Σαουδική Αραβία, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα του καρτέλ. Για το 2019, τα έσοδα από πετρέλαιο της Σαουδικής Αραβίας ανήλθαν σε 202 δισ. δολάρια ‒περισσότερο από το ένα τρίτο του συνόλου‒, αλλά τα έσοδα του περασμένου έτους επλήγησαν σφοδρά από την πανδημία.
Σε συνέχεια αντίστοιχων προβλέψεων και από άλλους διεθνείς φορείς, η ΕΙΑ προειδοποίησε ότι τα χαμηλότερα έσοδα από το πετρέλαιο θα έχουν έντονο αρνητικό αντίκτυπο στις οικονομίες του OPEC. «Η μείωση των εσόδων θα μπορούσε να είναι επιζήμια για τους δημοσιονομικούς προϋπολογισμούς των κρατών-μελών, οι οποίοι βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις πετρελαίου για την εισαγωγή αγαθών, τη χρηματοδότηση κοινωνικών προγραμμάτων και την υποστήριξη δημόσιων υπηρεσιών», ανέφερε η Αρχή.
Ωστόσο, ο ίδιος ο OPEC είναι αισιόδοξος για το άμεσο μέλλον, καθώς αναμένει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα αρχίσει να ανακάμπτει φέτος, παρά τα σημαντικά ελλείμματα και την αύξηση των δανείων για τη στήριξη των προϋπολογισμών.
Στην τελευταία μηνιαία έκθεση αγοράς πετρελαίου, ο OPEC προβλέπει ότι η ζήτηση πετρελαίου φέτος θα αυξηθεί κατά 5,9 εκατ. bpd, φτάνοντας τα 25,9 εκατ. bpd, με τη μεγαλύτερη ζήτηση να προέρχεται
και πάλι από τις ασιατικές οικονομίες, όπου η ζήτηση φαίνεται να ανεβαίνει κατά 3,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα σε σχέση με το 2020, οπότε είχε μειωθεί κατά 9,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Οργανισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ