
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του επιμελητηρίου, στη διάρκεια της πρώτης για το τρέχον έτος, συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕΠ στην οποία ήταν προσκεκλημένος ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Κώστας Κατσαφάδος, επισημάνθηκαν οι προσπάθειες για τη στήριξη και μεγέθυνση της επιχειρηματικότητας, αλλά και η ανάγκη για την ψηφιοποίηση κάθε μορφής επιχειρήσεων του εμπορίου, της βιομηχανίας, της ναυτιλίας, των logistics και των υπηρεσιών.
Όπως τονίστηκε από τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ, Βασίλη Κορκίδη, οι παρεμβάσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν, εκτός των μείζονος σημασίας θεμάτων της οικονομίας, στην επίτευξη όλων των επενδύσεων, αλλά και την επίσπευση των εμβληματικών έργων προς όφελος της τοπικής επιχειρηματικότητας. Η επιδίωξη του επιμελητηρίου, όπως ειπώθηκε, παραμένει η ευρύτερη συνεργασία της Cosco με τις ΜμΕ επιχειρήσεις της περιοχής και η τήρηση του χρονοδιαγράμματος των επενδύσεων της ΟΛΠ ΑΕ. Επίσης, στη συζήτηση για την αναβίωση του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα, επισημάνθηκε ότι, το επιμελητήριο στηρίζει το σχέδιο «Τρίαινα» για τις ναυπηγικές μονάδες της χώρας, αλλά και ότι θα υποστηρίξει κάθε προσπάθεια ανάπτυξης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων για τις οποίες υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από εκατοντάδες επιχειρήσεις του ευρύτερου Πειραϊκού χώρου.
Μάλιστα, τονίστηκε ότι το επιμελητήριο πρόσφατα, με επιστολή του στα συναρμόδια υπουργεία, υποστήριξε τη θέση, ότι τα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν να ναυπηγήσουν κάθε τύπο πλοίου δεδομένου ότι, στις ελληνικές ναυπηγικές μονάδες, υπάρχει ζέουσα τεχνογνωσία η οποία πρέπει να αξιοποιηθεί. «Η ναυπήγηση Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων «tailor made» για τις ανάγκες της ελληνικής πολυνησίας στις ελληνικές ναυπηγικές μονάδες, δεν πρέπει να αποτελεί «όνειρο», αλλά μία πραγματικότητα. Ως προς το θέμα των διαλυτηρίων, τονίστηκε ότι η Ελλάδα πρέπει να αποκτήσει «παρουσία» στον τομέα, αξιοποιώντας τάχιστα την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τα σχετικά χρηματοδοτικά «εργαλεία» καθώς η βιώσιμη ανακύκλωση συμβάλλει στην ανάπτυξη ολόκληρων περιοχών» όπως αναφέρει η ανακοίνωση. Επίσης σημειώνεται ότι, στη συνεδρίαση εκφράστηκε και η ικανοποίηση των παραγωγικών τάξεων για το άνοιγμα της αγοράς και η ελπίδα ότι οι απώλειες του τζίρου των επιχειρήσεων θα περιορισθούν την παρούσα περίοδο ενώ επαναβεβαιώθηκε η πρόταση του ΕΒΕΠ για «μορατόριουμ» πληρωμών και οφειλών. Το επιμελητήριο ευελπιστεί ότι θα δημιουργηθεί μια «επιχειρηματική γέφυρα στήριξης» για τις επιχειρήσεις, δεδομένου ότι όλο το 2021 θα αποτελέσει μια μεταβατική χρονιά για την επιχειρηματικότητα. Επίσης, όπως αναφέρθηκε, προσδοκά το τρέχον έτος να έχει ακόμα μεγαλύτερο θετικό πρόσημο όσον αφορά την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, όπως συνέβη με βάση τα στοιχεία του ΓΕΜΗ., το 2020. Υπενθυμίζεται ότι, το 2020 για το ΕΒΕΠ., παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες, ήταν άλλη μια χρονιά με θετικό πρόσημο με επιπλέον 997 νέες επιχειρήσεις, εκ των οποίων τη μερίδα του λέοντος είχαν οι ΙΚΕ με 511 εγγραφές ενώ διεγράφησαν ή άλλαξαν έδρα μόλις 220, εκ των οποίων, 103, ατομικές. Η αναλογία σχεδόν 5 προς 1 των εγγραφών-διαγραφών στο μητρώο του ΕΒΕΠ και, ιδιαιτέρως, των «start-ups» έναντι των «λουκέτων», δημιουργεί αισιοδοξία για το νέο οικονομικό έτος. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Κορκίδης: «Η πειραϊκή επιχειρηματικότητα, σε πείσμα των καιρών, ξεκινά αριθμητικά τουλάχιστον, ενισχυμένη το 2021 και αναμένεται να ανακάμψει τη νέα χρονιά, ακολουθώντας τη θετική εξέλιξη του λιμανιού, των ναυπηγείων αλλά, κυρίως, τη δυναμική της παγκόσμιας πρωτοκαθεδρίας της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας ».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ