Containerships: Η αντοχή έναντι των προκλήσεων του 2020

Containerships: Η αντοχή έναντι των προκλήσεων του 2020

116
Containerships: Η αντοχή έναντι των προκλήσεων του 2020

Παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας, η αγορά των containerships απεδείχθη ιδιαίτερα ανθεκτική στις προκλήσεις σε ό,τι αφορά τον διακινούμενο όγκο φορτίων και τους ναύλους.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO σε πρόσφατη ανάλυσή της, μετά την κατά 5 εκατ. ΤΕUs ή 7,3% πτώση του διακινούμενου όγκου εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους πέντε μήνες του 2020, οι εν λόγω ροές παρουσίασαν πτώση κατά μόλις 1,7% έως τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου.

Μεταξύ των τριών κυριότερων θαλάσσιων εμπορικών δρόμων/οδών, αυτή μεταξύ Άπω Ανατολής και Βόρειας Αμερικής είχε τις καλύτερες επιδόσεις, καθώς παρουσίασε αύξηση στον όγκο διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων κατά 6,4% ή 1,1 εκατ. TEUs τους πρώτους έντεκα μήνες του 2020. Η ΒΙΜCO τονίζει πως, παρά το γεγονός ότι ο διακινούμενος όγκος εμπορευματοκιβωτίων στις τακτικές γραμμές εντός της Ασίας και της Άπω Ανατολής προς την Ευρώπη ήταν μεγαλύτερος τους τελευταίους μήνες του 2020 σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019, εντούτοις παρέμεινε σε αρνητικό έδαφος αν υπολογιστεί από αρχές του έτους (1,3% και 5,3% αντίστοιχα).

«Η BIMCO αναμένει ότι ο παγκόσμιος όγκος διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά λιγότερο από 1,5% το 2020, το οποίο είναι αρκετά καλύτερο απ’ ό,τι αναμέναμε το Q2, όταν ξέσπασε η πανδημία. Η ισχυρή διαχείριση της χωρητικότητας από τις liner εταιρείες όταν ο όγκος υποχώρησε τους επέτρεψε να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες. Έκτοτε κατάφεραν να “εξαργυρώσουν” τις χαμηλές τιμές ναυτιλιακών καυσίμων και τους υψηλούς ναύλους στη spot αγορά σε πολλές τακτικές γραμμές, καθώς οι όγκοι [διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων] βελτιώθηκαν», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Φωτό: Johan Taljaard/Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.