
Παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας, η αγορά των containerships απεδείχθη ιδιαίτερα ανθεκτική στις προκλήσεις σε ό,τι αφορά τον διακινούμενο όγκο φορτίων και τους ναύλους.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO σε πρόσφατη ανάλυσή της, μετά την κατά 5 εκατ. ΤΕUs ή 7,3% πτώση του διακινούμενου όγκου εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους πέντε μήνες του 2020, οι εν λόγω ροές παρουσίασαν πτώση κατά μόλις 1,7% έως τα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου.
Μεταξύ των τριών κυριότερων θαλάσσιων εμπορικών δρόμων/οδών, αυτή μεταξύ Άπω Ανατολής και Βόρειας Αμερικής είχε τις καλύτερες επιδόσεις, καθώς παρουσίασε αύξηση στον όγκο διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων κατά 6,4% ή 1,1 εκατ. TEUs τους πρώτους έντεκα μήνες του 2020. Η ΒΙΜCO τονίζει πως, παρά το γεγονός ότι ο διακινούμενος όγκος εμπορευματοκιβωτίων στις τακτικές γραμμές εντός της Ασίας και της Άπω Ανατολής προς την Ευρώπη ήταν μεγαλύτερος τους τελευταίους μήνες του 2020 σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019, εντούτοις παρέμεινε σε αρνητικό έδαφος αν υπολογιστεί από αρχές του έτους (1,3% και 5,3% αντίστοιχα).
«Η BIMCO αναμένει ότι ο παγκόσμιος όγκος διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά λιγότερο από 1,5% το 2020, το οποίο είναι αρκετά καλύτερο απ’ ό,τι αναμέναμε το Q2, όταν ξέσπασε η πανδημία. Η ισχυρή διαχείριση της χωρητικότητας από τις liner εταιρείες όταν ο όγκος υποχώρησε τους επέτρεψε να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες. Έκτοτε κατάφεραν να “εξαργυρώσουν” τις χαμηλές τιμές ναυτιλιακών καυσίμων και τους υψηλούς ναύλους στη spot αγορά σε πολλές τακτικές γραμμές, καθώς οι όγκοι [διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων] βελτιώθηκαν», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Φωτό: Johan Taljaard/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ