
Σε κοινή επιστολή τους προς τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Ευρωπαϊκή Ένωση Εμπορευματικών Διαμεταφορών (CLECAT) και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Φορτωτών (ESC) ενημερώνουν την Επιτροπή σχετικά με τις τρέχουσες πρακτικές των εταιρειών τακτικών γραμμών οι οποίες, κατά τους ισχυρισμούς τους, δημιουργούν στρεβλώσεις στις ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσαν, οι πρακτικές αυτές σχετίζονται με την παραβίαση των υπαρχουσών συμβάσεων, την επιβολή παράλογων όρων και πρόσθετων χρεώσεων αναφορικά με την αποδοχή κρατήσεων και τον μονομερή καθορισμό των ναύλων σε πολύ υψηλότερες τιμές από αυτές που είχαν συμφωνηθεί στις συμβάσεις.
Παράλληλα, η διαταραχή των εφοδιαστικών αλυσίδων από τις ακυρώσεις δρομολογίων και εξυπηρέτησης συγκεκριμένων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (blank sailings ‒ που αγγίζει το 30% σε ορισμένους εμπορικούς δρόμους), σε συνδυασμό με την έλλειψη αξιοπιστίας (με μόνο το 50% των πλοίων να φτάνουν στην ώρα τους τον τελευταίο χρόνο) από μέρους των εταιρειών τακτικών γραμμών, έχουν οδηγήσει στην τρέχουσα έλλειψη κενών εμπορευματοκιβωτίων για τις ευρωπαϊκές εξαγωγές αλλά και στη σημαντική αύξηση των ναύλων ($2.641 ανά TEU την ημέρα των Χριστουγέννων).
Ως εκ τούτου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους, οι αρνητικές συνέπειες αυτών των πρακτικών επηρεάζουν εξίσου πολλές μικρές και μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων σε κλάδους λιανικής, μόδας, αυτοκινήτων, καλλυντικών και πληροφορικής.
Τα μέλη των ενώσεων θα συναντηθούν με την Επιτροπή τις προσεχείς ημέρες, για να καταδείξουν περαιτέρω τη ζημία που προκαλούν οι πρακτικές που ακολουθούν οι εταιρείες τακτικών γραμμών στην ανάπτυξη του εμπορίου σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης, ενώ θα ενθαρρύνουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει δράση, προβαίνοντας σε ενέργειες παρόμοιες με εκείνες αρμόδιων αρχών σε άλλα μέρη του κόσμου.
Φωτό: Dominik Lückmann/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ