
Το 2020 το παγκόσμιο εμπόριο θερμικού άνθρακα εκτιμάται ότι μειώθηκε για δεύτερη φορά μέσα στον αιώνα που διανύουμε (η πρώτη το 2015), σημειώνει στην τελευταία τριμηνιαία έκθεσή του το αυστραλιανό Υπουργείο Βιομηχανίας, Καινοτομίας και Επιστημών.
Ειδικότερα, οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα εκτιμάται ότι μειώθηκαν κατά 70 εκατ. τόνους ή κατά 6,4%, στους 1.036 εκατ. τόνους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το υπουργείο, η πτώση της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά θερμικού άνθρακα οδηγήθηκε κυρίως από την Ευρώπη και την Ινδία. Η ζήτηση στη Νότια και Νοτιοανατολική Ασία επηρεάστηκε σημαντικά από τον αντίκτυπο της πανδημίας στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Τις μεγαλύτερες μειώσεις στην παραγωγή κατέγραψαν η Ινδονησία, η Κολομβία και οι ΗΠΑ, κατά το Υπουργείο Βιομηχανίας, Καινοτομίας και Επιστημών της Αυστραλίας.
Σε ό,τι αφορά το 2021 και το 2022, στην έκθεση αναφέρεται ότι η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές άνθρακα θα αυξηθεί οριακά, καθώς η παγκόσμια οικονομία θα ανακάμψει από τις οδυνηρές συνέπειες της πανδημίας. Ωστόσο, η στροφή προς καθαρότερες μορφές ενέργειας για την ηλεκτροπαραγωγή, ιδίως στην Ευρώπη, σε συνδυασμό με την αυτάρκεια σε άλλες χώρες αναμένεται να διατηρήσουν το παγκόσμιο εμπόριο σε επίπεδα κάτω από αυτά του 2019.
Αναλυτικότερα αναφέρεται ότι οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδίας θα ανακάμψουν σταδιακά τα δύο επόμενα χρόνια και θα ανέλθουν στους 190 εκατ. τόνους το 2022, καθώς η οικονομική δραστηριότητα θα επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα στη χώρα. Αναφορικά με την Κίνα, το γεγονός ότι η παραγωγή από τα εγχώρια ορυχεία θα ξεπερνά την κατανάλωση θα οδηγήσει σε μείωση των εισαγωγών.
Οι εξαγωγές της Ινδονησίας αναμένεται να αυξηθούν οριακά τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς οι τιμές θα ανακάμψουν. Ωστόσο, στην έκθεση του αυστραλιανού υπουργείου σημειώνεται ότι η παραγωγή δεν θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019. Ταυτόχρονα η ινδονησιακή κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο τον περιορισμό της παραγωγής, προκειμένου να διατηρήσει υψηλά αποθέματα για μελλοντική χρήση.
Η ανάπτυξη των ρωσικών εξαγωγών θα υποστηριχτεί από μεγάλες επενδύσεις σε ορυχεία και έργα υποδομών, κυρίως σε λιμάνια και σιδηροδρόμους. Η Ρωσία θα επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στην ανάπτυξη των ανατολικών της λιμανιών, με στόχο τη μεγαλύτερη διείσδυση στις ασιατικές αγορές. Συνεπώς, οι ρωσικές εξαγωγές εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε 184 εκατ. τόνους το 2022, δεδομένου ότι η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά θα αυξηθεί.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ