
Το 2020 το παγκόσμιο εμπόριο θερμικού άνθρακα εκτιμάται ότι μειώθηκε για δεύτερη φορά μέσα στον αιώνα που διανύουμε (η πρώτη το 2015), σημειώνει στην τελευταία τριμηνιαία έκθεσή του το αυστραλιανό Υπουργείο Βιομηχανίας, Καινοτομίας και Επιστημών.
Ειδικότερα, οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα εκτιμάται ότι μειώθηκαν κατά 70 εκατ. τόνους ή κατά 6,4%, στους 1.036 εκατ. τόνους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το υπουργείο, η πτώση της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά θερμικού άνθρακα οδηγήθηκε κυρίως από την Ευρώπη και την Ινδία. Η ζήτηση στη Νότια και Νοτιοανατολική Ασία επηρεάστηκε σημαντικά από τον αντίκτυπο της πανδημίας στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Τις μεγαλύτερες μειώσεις στην παραγωγή κατέγραψαν η Ινδονησία, η Κολομβία και οι ΗΠΑ, κατά το Υπουργείο Βιομηχανίας, Καινοτομίας και Επιστημών της Αυστραλίας.
Σε ό,τι αφορά το 2021 και το 2022, στην έκθεση αναφέρεται ότι η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές άνθρακα θα αυξηθεί οριακά, καθώς η παγκόσμια οικονομία θα ανακάμψει από τις οδυνηρές συνέπειες της πανδημίας. Ωστόσο, η στροφή προς καθαρότερες μορφές ενέργειας για την ηλεκτροπαραγωγή, ιδίως στην Ευρώπη, σε συνδυασμό με την αυτάρκεια σε άλλες χώρες αναμένεται να διατηρήσουν το παγκόσμιο εμπόριο σε επίπεδα κάτω από αυτά του 2019.
Αναλυτικότερα αναφέρεται ότι οι εισαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδίας θα ανακάμψουν σταδιακά τα δύο επόμενα χρόνια και θα ανέλθουν στους 190 εκατ. τόνους το 2022, καθώς η οικονομική δραστηριότητα θα επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα στη χώρα. Αναφορικά με την Κίνα, το γεγονός ότι η παραγωγή από τα εγχώρια ορυχεία θα ξεπερνά την κατανάλωση θα οδηγήσει σε μείωση των εισαγωγών.
Οι εξαγωγές της Ινδονησίας αναμένεται να αυξηθούν οριακά τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς οι τιμές θα ανακάμψουν. Ωστόσο, στην έκθεση του αυστραλιανού υπουργείου σημειώνεται ότι η παραγωγή δεν θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019. Ταυτόχρονα η ινδονησιακή κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο τον περιορισμό της παραγωγής, προκειμένου να διατηρήσει υψηλά αποθέματα για μελλοντική χρήση.
Η ανάπτυξη των ρωσικών εξαγωγών θα υποστηριχτεί από μεγάλες επενδύσεις σε ορυχεία και έργα υποδομών, κυρίως σε λιμάνια και σιδηροδρόμους. Η Ρωσία θα επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στην ανάπτυξη των ανατολικών της λιμανιών, με στόχο τη μεγαλύτερη διείσδυση στις ασιατικές αγορές. Συνεπώς, οι ρωσικές εξαγωγές εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε 184 εκατ. τόνους το 2022, δεδομένου ότι η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά θα αυξηθεί.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ