Νιγηριανή ναυτιλία: Σκόπελοι και εμπόδια

Νιγηριανή ναυτιλία: Σκόπελοι και εμπόδια

119
Νιγηριανή ναυτιλία: Σκόπελοι και εμπόδια

Δραματική χαρακτηρίζεται από τον τοπικό Τύπο της Νιγηρίας η συνεχής μείωση του νιγηριανού νηολογίου. Σημείο προβληματισμού αποτελεί η διαπίστωση ότι τα νηολογημένα πλοία στα νηολόγια της χώρας μειώθηκαν το 2020 σε 412, έναντι 607 που ήταν εγγεγραμμένα το 2019. Κατ’ επέκταση και η χωρητικότητα του συνόλου των πλοίων συρρικνώθηκε και δεν ξεπερνά πλέον τους 524.978,58 τόνους, από 1.278.041,75 τόνους το 2019.

Η συγκεκριμένη μείωση απασχολεί ιδιαίτερα την κυβέρνηση στην Αμπούτζα, αφού το σύνολο του διεθνούς εμπορίου της χώρας εξαρτάται πλέον σχεδόν αποκλειστικά από αλλοδαπούς εμπορικούς στόλους. Ωστόσο, παρά τη μείωση αυτή, το Ομοσπονδιακό Εκτελεστικό Συμβούλιο (FEC) στην πρωτεύουσα Αμπούτζα ενέκρινε την κατασκευή ενός σημαντικού κατασκευαστικού έργου για το διεθνές εμπόριο, που αφορά τον λιμένα Ibom Deep. Μετά την προκήρυξη διαγωνισμού, οι εταιρείες Bollore και Power China Consultants αναδείχθηκαν ως «προτιμώμενοι πλειοδότες» για το νέο λιμενικό έργο, όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά εκπρόσωποι της κυβέρνησης. H Βollore είναι εταιρεία γαλλικών συμφερόντων, ενώ η Power China Consultants κινεζικών.

Το συνολικό κόστος του έργου κατασκευής του σημαντικού λιμένα βαθέων υδάτων είναι $4,6 δισ., ενώ η πρώτη φάση, που αφορά εργασίες ύψους $2,016 δισ., έχει εγκριθεί από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Το έργο θα βασιστεί σε μια συνεργασία ιδιωτικών και δημοσίων/κρατικών φορέων και θα μειώσει το οξύτατο πρόβλημα ανεργίας στη συγκεκριμένη πολιτεία. Σύμφωνα με τον Επίτροπο Οικονομικής Ανάπτυξης, Akan Okon, η πρώτη φάση του Akwa Ibom Deep Seaport αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερες από 300.000 θέσεις εργασίας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.