Ρωσικό εμπόριο και μεταφορές: Φλερτ με Ινδία και Ιράν

Ρωσικό εμπόριο και μεταφορές: Φλερτ με Ινδία και Ιράν

155
Ρωσικό εμπόριο και μεταφορές: Φλερτ με Ινδία και Ιράν

Μετά τη συνέχιση των εμπορικών κυρώσεων της ΕΕ έναντι ρωσικών εταιρειών, η Μόσχα δεν φαίνεται να στέκεται απαθής και ετοιμάζει τη διπλωματική και εμπορική επέλασή της στις αναδυόμενες ασιατικές αγορές. Σε αυτό το πλαίσιο, και ως απάντηση προς τις Βρυξέλλες, ο αντιπρόεδρος της Ρωσίας, Αλεξάντερ Νόβακ, δήλωσε τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου, μετά τη συνάντηση με τον υπουργό Πετρελαίου του Ιράν, Μπιζάν Ναμντάρ Ζανγκανέχ, ότι η Ρωσία και το Ιράν συνεργάζονται επί του παρόντος σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων «εμπορικής και οικονομικής σπουδαιότητας».

Ο Ρώσος αξιωματούχος σημείωσε, μάλιστα, ότι «οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Ιράν δεν χάνουν την προηγούμενη δυναμική τους, αλλά γίνονται πιο ενεργές και ουσιαστικές», υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι οι σχέσεις Ρωσίας-Ιράν στον ενεργειακό τομέα αναπτύσσονται με απόλυτη επιτυχία. Η επέκταση της συνεργασίας στον τομέα της γεωργίας αλλά και η ανάπτυξη νέων «αρτηριών» για τις μεταφορές παραμένουν στην ατζέντα της συνεργασίας τόσο μεταξύ Ρωσίας-Ιράν όσο και μεταξύ Ρωσίας-Ινδίας.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Tass, o Ρώσος πρέσβης στην Ινδία, Νικολάι Κουντάσεφ, τόνισε ότι οι νέες αρτηρίες μεταφορών είναι απαραίτητες για τη βελτίωση των συνδέσεων που αφορούν τις μονάδες παραγωγής με τα δίκτυα κατανάλωσης των δύο χωρών. Επιπρόσθετα, η θαλάσσια σύνδεση μεταξύ του Τσενάι της Ινδίας και του Βλαδιβοστόκ της Ρωσίας, που θα συνδέει την Ινδία και τη ρωσική Άπω Ανατολή, είναι επιβεβλημένη και συνιστά απόλυτη προτεραιότητα για τη Μόσχα. Στο ίδιο πλαίσιο, η Ευρασιατική Οικονομική Ένωση (Εurasian Economic Union/EAEU) μάλλον καλοβλέπει την άμεση δημιουργία ζώνης ελεύθερου εμπορίου με την Ινδία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, όπως δήλωσε πρόσφατα στα ρωσικά ΜΜΕ ο αναπληρωτής διευθυντής του τμήματος εμπορικής πολιτικής της Ευρασιατικής Οικονομικής Επιτροπής, Μιχαήλ Τζέκεραφ. Αν και η Μόσχα επιθυμούσε και στο πρόσφατο παρελθόν το άνοιγμα των αγορών της Ινδίας προς τους πέντε «στυλοβάτες» της EAEU, οι παγκόσμιες εξελίξεις δεν επέτρεψαν την υλοποίηση των προσπαθειών του Κρεμλίνου.

Η δημιουργία ζώνης ελεύθερου εμπορίου θα αλλάξει τις ρότες των μεταφορών, αφού θα διευκολύνει περαιτέρω τις εξαγωγές προϊόντων και αγαθών μεταξύ κρατών της πρώην ΕΣΣΔ, με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης για τοπικές επιχειρήσεις αλλά και διεθνή conglomerates της κεντρικής Ασίας. Η γιγάντωση της επιρροής του Πεκίνου σε χώρες όπως το Πακιστάν, η Μιανμάρ και η Σρι Λάνκα αναγκάζει το Δελχί να στραφεί ακόμα και σε διπλωματικές «λυκοφιλίες» με τη Μόσχα, όπως αναφέρουν τα αμερικανικά ΜΜΕ.

Η Ευρασιατική Οικονομική Ένωση εξυπηρετεί μια ενσωματωμένη κοινή αγορά, που αριθμεί 183 εκατ. κατοίκους και ένα ΑΕΠ που ξεπερνά τα 4 τρισ. δολάρια ΗΠΑ. Η Ένωση αποτελείται σήμερα από πέντε μέλη: την Αρμενία, το Καζακστάν, την Κιργισία, τη Ρωσία και τη Λευκορωσία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.