
Τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές για πρόγραμμα δανεισμού του ελληνικού Δημοσίου για το 2021 ανακοίνωσε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ).
Όπως προκύπτει από αυτές το ελληνικό Δημόσιο προχωρά για να καλύψει τις δανειακές του ανάγκες το 2021, οι οποίες θα κυμανθούν από 22 έως 24 δισ. ευρώ -διαθέτοντας στα Ταμεία του ρευστά διαθέσιμα 31 δισ. ευρώ. Εξαιτίας των πρόσθετων δαπανών που έχουν προκληθεί εξαιτίας των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία το Δημόσιο έχει ξοδέψει από τα διαθέσιμα που διέθετε τον Σεπτέμβριο 36 δισ. ευρω, περίπου 5 δισ. ευρώ.
Όσον αφορά τις ανάγκες που θα πρέπει να καλύψει το 2021 ο δημόσιος δανεισμός, όπως προκύπτει από το σχεδιασμό του ΟΔΗΧ, σε σημαντικό βαθμό διαφοροποιείται ανάλογα με το πόσο θα επιχειρήσει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να μειώσει το ύψος του βραχυχρόνιου Δημόσιου χρέους ήτοι των Εντόκων Γραμματίων.
Έτσι σύμφωνα με το πρώτο σενάριο, οι δανειακές ανάγκες του Δημοσίου ανέρχονται σε 22 δισ. ευρώ υπό την προϋπόθεση ότι το Δημόσιο θα μειώσει το στοκ των Εντόκων Γραμματίων κατά 1,6 δισ. ευρώ (από 11,8 δισ. ευρώ που είναι τώρα). Στην περίπτωση που το Δημόσιο προχωρήσει σε εξόφληση Εντόκων Γραμματίων ύψους 3,8 δισ. ευρώ, τότε οι δανειακές ανάγκες θ΄ αυξηθούν στα 24 δισ. ευρώ. Οι δανειακές ανάγκες το 2021 επιβαρύνονται με την αποπληρωμή μέρους των διακρατικών δανείων και δόσεων προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ύψους 5,4 δισ. ευρώ.
Οι δανειακές αυτές ανάγκες θα καλυφθούν με την έκδοση νέων ομολόγων στην αγορά. Στο πρώτο σενάριο το Δημόσιο σχεδιάζει ν΄ αντλήσει από την αγορά με ομόλογα μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης διάρκειας 8 δισ. ευρώ. Στο δεύτερο σενάριο το ύψος του δανειακού προγράμματος αυξάνεται στα 12 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι 12 δισ. ευρώ άντλησε και εφέτος το Δημόσιο με τις εκδόσεις νέων ομολόγων.
Και στα δύο σενάρια, όπως αναφέρει ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, οι εκδόσεις ομολόγων θα πραγματοποιηθούν με γνώμονα την μείωση του κόστους που συνεπάγεται για τον Προϋπολογισμό ο δανεισμός, αλλά και την ενίσχυση της παρουσίας του Δημοσίου στην αγορά των ομολόγων. Όσον αφορά στην πρώτη παράμετρο το κόστος εξυπηρέτησης του Δημοσίου Χρέους (δηλαδή οι δαπάνη για τόκους ως ποσοστό των συνολικών δαπανών) έχει περιοριστεί από το 10,9% του 2012 στο 6,5% φέτος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Yannis Kolesidis/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ