
Τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές για πρόγραμμα δανεισμού του ελληνικού Δημοσίου για το 2021 ανακοίνωσε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ).
Όπως προκύπτει από αυτές το ελληνικό Δημόσιο προχωρά για να καλύψει τις δανειακές του ανάγκες το 2021, οι οποίες θα κυμανθούν από 22 έως 24 δισ. ευρώ -διαθέτοντας στα Ταμεία του ρευστά διαθέσιμα 31 δισ. ευρώ. Εξαιτίας των πρόσθετων δαπανών που έχουν προκληθεί εξαιτίας των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία το Δημόσιο έχει ξοδέψει από τα διαθέσιμα που διέθετε τον Σεπτέμβριο 36 δισ. ευρω, περίπου 5 δισ. ευρώ.
Όσον αφορά τις ανάγκες που θα πρέπει να καλύψει το 2021 ο δημόσιος δανεισμός, όπως προκύπτει από το σχεδιασμό του ΟΔΗΧ, σε σημαντικό βαθμό διαφοροποιείται ανάλογα με το πόσο θα επιχειρήσει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να μειώσει το ύψος του βραχυχρόνιου Δημόσιου χρέους ήτοι των Εντόκων Γραμματίων.
Έτσι σύμφωνα με το πρώτο σενάριο, οι δανειακές ανάγκες του Δημοσίου ανέρχονται σε 22 δισ. ευρώ υπό την προϋπόθεση ότι το Δημόσιο θα μειώσει το στοκ των Εντόκων Γραμματίων κατά 1,6 δισ. ευρώ (από 11,8 δισ. ευρώ που είναι τώρα). Στην περίπτωση που το Δημόσιο προχωρήσει σε εξόφληση Εντόκων Γραμματίων ύψους 3,8 δισ. ευρώ, τότε οι δανειακές ανάγκες θ΄ αυξηθούν στα 24 δισ. ευρώ. Οι δανειακές ανάγκες το 2021 επιβαρύνονται με την αποπληρωμή μέρους των διακρατικών δανείων και δόσεων προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ύψους 5,4 δισ. ευρώ.
Οι δανειακές αυτές ανάγκες θα καλυφθούν με την έκδοση νέων ομολόγων στην αγορά. Στο πρώτο σενάριο το Δημόσιο σχεδιάζει ν΄ αντλήσει από την αγορά με ομόλογα μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης διάρκειας 8 δισ. ευρώ. Στο δεύτερο σενάριο το ύψος του δανειακού προγράμματος αυξάνεται στα 12 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι 12 δισ. ευρώ άντλησε και εφέτος το Δημόσιο με τις εκδόσεις νέων ομολόγων.
Και στα δύο σενάρια, όπως αναφέρει ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, οι εκδόσεις ομολόγων θα πραγματοποιηθούν με γνώμονα την μείωση του κόστους που συνεπάγεται για τον Προϋπολογισμό ο δανεισμός, αλλά και την ενίσχυση της παρουσίας του Δημοσίου στην αγορά των ομολόγων. Όσον αφορά στην πρώτη παράμετρο το κόστος εξυπηρέτησης του Δημοσίου Χρέους (δηλαδή οι δαπάνη για τόκους ως ποσοστό των συνολικών δαπανών) έχει περιοριστεί από το 10,9% του 2012 στο 6,5% φέτος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Yannis Kolesidis/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Διακήρυξη για την ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας Ελλάδας – ΗΠΑ εστιάζοντας σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης, υπέγραψαν στις 7 Νοεμβρίου στο Ζάππειο ο υφυπουργός Εξωτερικών,…

Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ