
Τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές για πρόγραμμα δανεισμού του ελληνικού Δημοσίου για το 2021 ανακοίνωσε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ).
Όπως προκύπτει από αυτές το ελληνικό Δημόσιο προχωρά για να καλύψει τις δανειακές του ανάγκες το 2021, οι οποίες θα κυμανθούν από 22 έως 24 δισ. ευρώ -διαθέτοντας στα Ταμεία του ρευστά διαθέσιμα 31 δισ. ευρώ. Εξαιτίας των πρόσθετων δαπανών που έχουν προκληθεί εξαιτίας των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία το Δημόσιο έχει ξοδέψει από τα διαθέσιμα που διέθετε τον Σεπτέμβριο 36 δισ. ευρω, περίπου 5 δισ. ευρώ.
Όσον αφορά τις ανάγκες που θα πρέπει να καλύψει το 2021 ο δημόσιος δανεισμός, όπως προκύπτει από το σχεδιασμό του ΟΔΗΧ, σε σημαντικό βαθμό διαφοροποιείται ανάλογα με το πόσο θα επιχειρήσει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να μειώσει το ύψος του βραχυχρόνιου Δημόσιου χρέους ήτοι των Εντόκων Γραμματίων.
Έτσι σύμφωνα με το πρώτο σενάριο, οι δανειακές ανάγκες του Δημοσίου ανέρχονται σε 22 δισ. ευρώ υπό την προϋπόθεση ότι το Δημόσιο θα μειώσει το στοκ των Εντόκων Γραμματίων κατά 1,6 δισ. ευρώ (από 11,8 δισ. ευρώ που είναι τώρα). Στην περίπτωση που το Δημόσιο προχωρήσει σε εξόφληση Εντόκων Γραμματίων ύψους 3,8 δισ. ευρώ, τότε οι δανειακές ανάγκες θ΄ αυξηθούν στα 24 δισ. ευρώ. Οι δανειακές ανάγκες το 2021 επιβαρύνονται με την αποπληρωμή μέρους των διακρατικών δανείων και δόσεων προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ύψους 5,4 δισ. ευρώ.
Οι δανειακές αυτές ανάγκες θα καλυφθούν με την έκδοση νέων ομολόγων στην αγορά. Στο πρώτο σενάριο το Δημόσιο σχεδιάζει ν΄ αντλήσει από την αγορά με ομόλογα μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης διάρκειας 8 δισ. ευρώ. Στο δεύτερο σενάριο το ύψος του δανειακού προγράμματος αυξάνεται στα 12 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι 12 δισ. ευρώ άντλησε και εφέτος το Δημόσιο με τις εκδόσεις νέων ομολόγων.
Και στα δύο σενάρια, όπως αναφέρει ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, οι εκδόσεις ομολόγων θα πραγματοποιηθούν με γνώμονα την μείωση του κόστους που συνεπάγεται για τον Προϋπολογισμό ο δανεισμός, αλλά και την ενίσχυση της παρουσίας του Δημοσίου στην αγορά των ομολόγων. Όσον αφορά στην πρώτη παράμετρο το κόστος εξυπηρέτησης του Δημοσίου Χρέους (δηλαδή οι δαπάνη για τόκους ως ποσοστό των συνολικών δαπανών) έχει περιοριστεί από το 10,9% του 2012 στο 6,5% φέτος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Yannis Kolesidis/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ