
Οι κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Βρετανίας ανακοίνωσαν αργά το βράδυ χθες Τρίτη 22 Δεκεμβρίου ότι κατέληξαν σε συμφωνία η οποία θα επιτρέπει στα βαριά φορτηγά που είχαν αποκλειστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο να βάλουν ξανά μπροστά, καθώς οι οδηγοί τους θα μπορούν να περνούν τα σύνορα αν διαθέτουν τεστ αρνητικό στον SARS-CoV-2.
«Όλοι οι οδηγοί φορτηγών, ανεξαρτήτως εθνικότητας, πρέπει να υποβάλλονται» σε γρήγορο τεστ, τα αποτελέσματα του οποίου είναι διαθέσιμα σε περίπου 30 λεπτά, ανέφεραν τα υπουργεία Μεταφορών των δύο κρατών. Το πρωτόκολλο αυτό θα επανεξεταστεί την 31η Δεκεμβρίου, πάντως «μπορεί να παραμείνει σε ισχύ ως την 6η Ιανουαρίου», συμπληρώνεται.
Σε περιπτώσεις που τα τεστ είναι θετικά, οι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να παραμένουν σε απομόνωση για δέκα ημέρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε χώρο που θα τους υποδεικνύουν ή παρέχουν οι βρετανικές αρχές.
Ο σύνδεσμος λιανεμπόρων της Μεγάλης Βρετανίας BRC προειδοποίησε ότι έως ότου αποσυμφορηθεί η κατάσταση με τις ουρές των φορτηγών στο λιμάνι του Ντόβερ και αποκατασταθούν οι εφοδιαστικές αλυσίδες, ίσως υπάρξουν ζητήματα με τη διαθεσιμότητα κάποιων νωπών τροφίμων.
Ο μερικός αποκλεισμός που εφάρμοσε η Γαλλία με στόχο να ανακοπεί η εξάπλωση του νέου, ιδιαίτερα μολυσματικού στελέχους του κορονοϊού είχε ως αποτέλεσμα χιλιάδες άνθρωποι να αποκλειστούν στο Ντόβερ πριν από τα Χριστούγεννα.
«Είναι καλή είδηση για τους καταναλωτές καθώς ξανάνοιξαν τα γαλλικά σύνορα, ωστόσο είναι σημαντικό τα φορτηγά να περάσουν τα σύνορα το συντομότερο δυνατόν», δήλωσε ο Άντριου Όπι, επικεφαλής του τμήματος τροφίμων και βιωσιμότητας στο BRC.
«Έως ότου αποσυμφορηθεί η κατάσταση και οι εφοδιαστικές αλυσίδες αποκατασταθούν, αναμένουμε να υπάρξουν θέματα με τη διαθεσιμότητα κάποιων νωπών τροφίμων», δήλωσε.
Το αγγλικό λιμάνι του Ντόβερ ανακοίνωσε πως ανοίγει εκ νέου για την εξερχόμενη κίνηση προς τη Γαλλία μετά τη συμφωνία αυτή Λονδίνου-Παρισιού.
Το κυριότερο λιμάνι για τη μεταφορά εμπορευμάτων προς και από τη Γαλλία διευκρίνισε μέσω του ιστοτόπου του πως άνοιξε στη 01:00 (ώρα Ελλάδας).
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Andy Rain/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ