
Το εμπόριο φαίνεται να ανακάμπτει μετά το «σοκ» της πανδημίας, τονίζει με πρόσφατη έκθεσή του ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου.
Σύμφωνα με τον ΠΟΕ, τo γ΄ τρίμηνο ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου αυξήθηκε κατά 11,6% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο, οπότε κατέγραψε πτώση 12,7%. Παρά την ανάκαμψη αυτή, ο όγκος του εμπορίου μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου ήταν μειωμένος κατά 5,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.
Οι περισσότερες βιομηχανοποιημένες περιοχές σημείωσαν ισχυρότερη ανάκαμψη στις εξαγωγές εμπορευμάτων τους, ενώ ο ρυθμός επέκτασης ήταν πιο «νωθρός» σε περιοχές που εξάγουν φυσικούς πόρους με έναν δυσανάλογο τρόπο. Ο ΠΟΕ αναφέρει ότι διψήφια ανάπτυξη των εξαγωγών σε σχέση με το β΄ τρίμηνο σημείωσαν η Βόρεια Αμερική (20,1%), η Ευρώπη (19,3%) και η Ασία (10,1%). Αντιθέτως, μικρότερη ανάκαμψη κατέγραψαν οι εξαγωγές της Νότιας και Κεντρικής Αμερικής (3,1%) το γ΄ τρίμηνο.
Ωστόσο, σε ετήσια βάση, μόνο η περιοχή της Ασίας (0,4%) κατάφερε να καταγράψει αύξηση των εξαγωγών σε αντίθεση με τη Βόρεια Αμερική (-9%), την Ευρώπη (-5,4%) και τη Νότια και Κεντρική Αμερική (-3,4%). Από την άλλη, ο όγκος εισαγωγών κινήθηκε με υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στη Βόρεια Αμερική (16,6%) και στην Ευρώπη (15%) το γ΄ τρίμηνο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία του ΠΟΕ.
«Η αύξηση του όγκου εμπορίου το γ΄ τρίμηνο συνέπεσε με τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων ενάντια στην πανδημία στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική, των οποίων οι υγειονομικές συνθήκες βελτιώθηκαν τους καλοκαιρινούς μήνες. Η ανάκαμψη επίσης υποστηρίχτηκε από εκτεταμένες δημοσιονομικές και νομισματικές παρεμβάσεις σε κύριες οικονομίες. […] Αντιθέτως το εμπόριο παρέμεινε εξασθενημένο στη Νότια και Κεντρική Αμερική και σε άλλες περιοχές λόγω της αύξησης των κρουσμάτων Covid-19 και της έλλειψης δημοσιονομικής και νομισματικής δυναμικότητας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.
Συνολικά, ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου για τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους είναι μειωμένος κατά 8,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η πτώση αυτή είναι μικρότερη από την εκτιμώμενη από τον ΠΟΕ μείωση του εμπορίου κατά 9,2% για το 2020. Σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει για την πορεία του εμπορίου το δ΄ τρίμηνο το δεύτερο κύμα εξάπλωσης της πανδημίας, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, καταλήγει ο ΠΟΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ